افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

این ۴ علائم نشانه کمبود پروتئین است

این ۴ علائم نشانه کمبود پروتئین است

download (1)

دانستنی هایی درباره این که از کجا بدانیم بدنمان دچار کمبود پروتئین شده است ؟ و  چگونه این کمبود را جبران کنیم همراه ما باشید با این ۴ علائم نشانه کمبود پروتئین است .

با وجود اهمیت پروتئین برای بدن، برخی از ما هنوز این مسئله را نادیده می‌گیریم؛ خصوصا افراد گیاهخوار یا افرادی که اصولا کم غذا می‌خورند. اگر کسی دارای یک رژیم ۲۰۰۰ کالری باشد، یعنی به طور متوسط ۵۰ تا ۱۵۰ گرم در روز پروتئین مصرف می‌کند. با توجه به این رقم شاید از این بترسید که سیستم غذایی و مصرف خود را خیلی کم تغییر داده‌اید. اگر این نشانه‌ها را در خود دیدید بدانید بدن‌تان می‌خواهد به هر طریقی به شما بگوید به پروتئین بیشتری نیاز دارد.

۱.به دنبال خوردن شیرینی‌جات هستید
یکی از نخستین نشانه‌های کمبود پروتئین در شما این است که شروع می‌کنید به خوردن شیرینی‌جات و هیچ وقت هم احساس سیری به شما دست نمی‌دهد. یکی از مهم‌ترین کارکردهای پروتئین حفظ قند خون شماست، این یعنی اگر دچار کمبود پروتئین باشید، میزان گلوکز شما زیاد می‌شود و مدام خواهان یک چیز شیرین هستید.

۲.اگر مغزتان احساس سرگشتگی داشته باشد
برای آنکه بتوانید به خوبی تمرکز کنید لازم است که قند خونتان در وضعیت متعادلی باشد. بنابراین وقتی دچار کمبود پروتئین هستید و میزان گلوکز شما مدام در حال نوسان است، کمی احساس سردرگمی خواهید داشت چرا که جریان ثابتی از کربوهیدرات در بدنتان نیست تا به مغزتان سوخت‌رسانی کند.

۳.اگر مویتان شروع کند به ریختن
پروتئین، سد ساختاری سلول‌های شما از جمله فولیکول‌های موی شماست. اگر فولیکول موهای شما قوی و محکم باشد، با وجود فشار‌هایی که در طول روز به آن وارد می‌شود و پیچش باد در لا به لای آن، باعث حفظ مو روی سر می‌شود. اما اگر به طور مزمن مواد مغذی مورد نیاز پوست سر را تأمین نکنید، متوجه خواهید شد که ضخامت موها کم شده و شروع می‌کند به ریختن.

۴.اگر احساس ضعف کنید
همه‌ی ما می‌دانیم که پروتئین برای ساختار عضلات بدن لازم و ضروری است. یعنی اگر آن را به اندازه مصرف نکنید، به مرور لاغر و ضعیف خواهید شد و نمی‌توانید به خوبی ورزش کنید.

پزشکین : این ۴ علائم نشانه کمبود پروتئین است

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *