افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

این گیاهان موهای شما را پر پشت می کند

download

 

خیلی ها برای تقویت مو به سراغ انواع شامپو گران قیمت شیمیایی می روند که اثرات زیادی در تقویت مو ندارد در این پست می خواهیم گفته های متخصص طب سنتی را درباره این گیاهان موهای شما را پر پشت می کند در اختیار شما بگذاریم .

محمد حسین فرزایی متخصص داروسازی سنتی ؛ از جمله عوامل دخیل در ریزش مو عنوان کرد: امروزه به دلیل افزایش تنش‌ها و فشارهای شغلی و اجتماعی و استفاده بی رویه ازمواد شیمیایی درغالب فرآورده‌های بهداشتی و آرایشی و همچنین عدم مصرف ترکیبات طبیعی مانند میوه و سبزیجات مسئله ریزش مو و ضعیف شدن فولیکل مو به امری شایع تبدیل شده است.
وی ادامه داد: در طب سنتی سرزمین‌های مختلف اثرات دارویی بسیاری از گیاهان و ترکیبات موثر در جهت تقویت رویش مو در مطالعات علمی مورد ارزیابی قرار گرفته است.
فرزایی بیان کرد: درطب سنتی کشور هند عصاره دانه درخت ساج به منظور تسریع در رویش مو و همچنین تقویت فولیکل‌های مو اثرات بسیار چشمگیری دارد و میوه‌های گیاه شیکاکی از جمله داروهای طبیعی است که عصاره آن به منظور تقویت رشد مو و جلوگیری از ریزش مومصرف طولانی داشته است.
وی گفت: در ایران نیز بسیاری از این گیاهان موثر و بدون عوارض فرآورده‌های شیمیایی وجود دارد که از جمله آن می‌توان به برگ‌های گیاه حنا اشاره کرد که برگ‌های این گیاه را خرد کرده و به صورت عصاره آبی به سطح مو مالیده و ماساژ داده می‌شود و این کار باعث تقویت فولیکل موشده و می‌تواند به رویش موهای جدید کمک کند.
این متخصص داروسازی سنتی بیان کرد: گزنه گیاهی دارویی موثر در این امر است که اندام هوایی این گیاه پس از تهیه آسیاب شده و عصاره‌گیری روی آن انجام و به صورت موضعی در درمان ریزش مو مصرف می‌شود . در بازار ایران شامپو و فرآورده‌های بهداشتی فراوان از این گیاه وجود دارد همچنین عصاره گیاه مورد برای بهبود رویش مو به صورت موضعی بر روی پوست سر مصرف می‌شود.
فرزایی درپایان خاطر نشان کرد: روغن کنجد و روغن زیتون نیز گیاهان دارویی هستند که بر اساس منابع طب سنتی ایران درتقویت رشد مو و درمان ریزش موی سر موثر هستند از جمله دیگر گیاهان دارویی که فرآورده‌های بهداشتی و دارویی در کارخانجات دارویی کشورهای اروپایی به صورت لوسیون موضعی و همچنین شامپوهای دارویی بهبود ریزش مو مورد استفاده قرارمی‌گیرند می‌توان گیاه رزماری ، بابونه،دم اسب و آویشن را اشاره کرد.

 

پزشکین : این گیاهان موهای شما را پر پشت می کند

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *