افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

این غذاها مانع سوخت و ساز بدن می شود

image_13940730686764

دانستنی های تغذیه و تحقیقات زیادی درباره علت سوخت و ساز بدن انجام شده است در این جا شما را آشنا می کنیم با این غذاها مانع سوخت و ساز بدن می شود . همراه باشید .

سوخت و ساز بدن مجموعه‌ای از تحولات شیمیایی درون سلول‌های موجودات زنده است. در این میان انجام برخی فعالیت‌ها با افزایش متابولیسم بدن همراه است هرچند اشتباهاتی منجر به کاهش سوخت و ساز و آسیب به بدن می‌شود.

محرومیت مزمن از خواب شبانه سوخت و ساز بدن را دچار اختلال می‌کند و این اختلال بخصوص در کسانی که کمتر از ۸ ساعت در شبانه روز می‌خوابند شایع است.

کمتر نوشیدن آب و بیش از حد نوشیدن کافئین نیز منجر به تخریب عملکرد سوخت و ساز می‌شود. نوشیدن ۲۰ تا ۳۰ اونس آب بعد از بیدار شدن عملکرد سوخت و ساز را بهبود می‌بخشد.

بیش از حد نشستن عامل مخرب دیگر است و کسانی که روزانه هفت تا ده ساعت پشت میز می‌نشینند، به این معناست که کم تحرکند و از اختلال سوخت و ساز رنج می‌برند.

دریافت خوراکی‌های پرکالری در آخر ساعات روز، نمک بیش از حد، مصرف زیاد کربوهیدرات‌های ساده و عدم زمانبندی مناسب در بین فواصل غذایی، مصرف غذاهای فرآوری شده، استفاده از آفت کش ها، عدم دریافت پروتئین و کلسیم و مصرف غیرضروری برخی داروها از عوامل دیگر آسیب به متابولیسم بدن هستند.

 

پزشکین : این غذاها مانع سوخت و ساز بدن می شود

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *