افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

این سه اشتباه را از برنامه غذایی حذف کنید

  • وقتی می شنوم بعضی می گویند گوشت برای سلامتی بد است، اذیت می شوم. چون ما به صورت طبیعی همه چیز خوار هستیم. وقتی می خواهید گوشت بخورید، تازه و با کیفیت آن را بخورید. گوشت را سرخ نکنید و در حد سوختگی هم آن را نپزید.

 

متاسفانه شایعات زیادی درباره سالم غذا خوردن وجود دارد، از حذف بی مورد گلوتن گرفته تا استفاده از غذاهای بسیار کم کالری. یک توصیه نا به جا نه تنها روی قضاوتتان درباره غذا تاثیر می گذارد، بلکه موجب می شود هیچ گاه نتوانید سالم باشید.

برای روشن کردن همه چیز، از چهار پزشک خواستیم شایع ترین طرز فکرهای غلطی که در مورد برنامه غذایی وجود دارد و می خواهند از بین برود را برایمان توضیح دهند.

طرز فکر اشتباه: محدود کردن باعث می شود نتیجه بگیرید.

بزرگ ترین طرز فکر اشتباهی که وجود دارد این است که برنامه غذایی کم چرب، کم کربوهیدرات و کم کالری و یا هر برنامه ای که غذاها را به شدت محدود می کند انتخابی عالی برای کاهش وزنی پایدار است. این مورد به هیچ وجه واقعیت ندارد!
بدن ما برای دریافت انواع مختلف غذاهای تازه و غیر فرآوری شده طراحی شده و این چیزی است که باید روی آن تمرکز داشت. غذای معجزه گر، برنامه غذایی فوق العاده و یا قرص جادویی که موجب کاهش ناگهانی وزن شود در کار نیست. باید به فکر تغییر عادات غذایی باشید، غذای سالم بخورید و بیشتر حرکت کنید.

طرز فکر اشتباه: گوشت باعث افزایش وزن می شود.

وقتی می شنوم بعضی می گویند گوشت برای سلامتی بد است، اذیت می شوم. چون ما به صورت طبیعی همه چیز خوار هستیم. وقتی می خواهید گوشت بخورید، تازه و با کیفیت آن را بخورید. گوشت را سرخ نکنید و در حد سوختگی هم آن را نپزید.
با بالا رفتن سن برای نگه داشتن عضلات، بیشتر به پروتئین نیاز داریم. عضلات برای سرپا نگه داشتن بدن مورد نیاز هستند. گوشت کم چرب بسیار خوب است و منبعی قابل هضم برای جذب پروتئین و آهن و دیگر مواد معدنی مفید به حساب می آید.

طرز فکر اشتباه: برای دیدن نتیجه، باید تغییرات بزرگی ایجاد کنید.

بهترین برنامه غذایی آن است که تغییرات شفاف و قابل کنترلی مانند کاهش مصرف فست فودها و یا کم کردن مقدار وعده های غذایی داشته باشد. حذف وعده غذایی و یا استفاده نکردن یک گروه غذایی خاص، اصلا کار درستی نیست و نمی تواند برای مدت زمان طولانی کاربرد داشته باشد.
طرز فکر اشتباه: چیزی که برای یک فرد کار می کند، برای دیگری هم جواب می دهد.

مردم نباید هر چیزِ جدیدی که وارد دنیای تغذیه می شود را به سرعت باور کنند، مگر اینکه توسط متخصصان و تحقیقات مختلف تایید شده باشد. مهم ترین چیزی که باید به خاطر داشته باشید این است که یک نوع الگوی تغذیه نمی تواند مناسب همه باشد. هر شخصی بر اساس فیزیک و سیستم بدنی، واکنشی منحصر به فرد دارد.
بنابراین اگر یک روش برای دوستتان جواب داده، بدان معنا نیست که برای دیگران هم حتما جواب می دهد. به همین خاطر است که باید برنامه غذایی خاص خود را از یک متخصص دریافت کنید.

منبع : سلامت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *