افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

این روغن بهترین روغن برای پخت و پز است

این روغن بهترین روغن برای پخت و پز است

  • رویشگاه اصلی گیاه کلزا (کانولا)، کشور کانادا بوده و این کشور تولیدکننده اصلی روغن کانولا در جهان است. بیشترین روغن مصرفی‌ روغن مردم کانادا و ژاپن، کانولا است. علاوه بر این، این روغن فاقد چربی ترانس است.

 

روغن کانولا نسبت به تمامی روغن‌های خوراکی در جهان، کم‌ترین چربی اشباع را دارد. (چربی اشباع، کلسترول بد (LDL) را در بدن بالا می‌برد و سبب بیماری‌های قلبی- عروقی می‌شود). درضمن این روغن فاقد کلسترول است. از این رو می‌تواند انتخاب مناسبی برای مصرف شود.

رویشگاه اصلی گیاه کلزا (کانولا)، کشور کانادا بوده و این کشور تولیدکننده اصلی روغن کانولا در جهان است. بیشترین روغن مصرفی‌ روغن مردم کانادا و ژاپن، کانولا است. علاوه بر این، این روغن فاقد چربی ترانس است. چربی ترانس، منجر به افزایش کلسترول بد (LDL) می‌شود و کلسترول خوب (HDL) را پایین می‌آورد. همچنین چربی ترانس مشکوک به ایجاد بدخیمی در بدن است.

حداقل ۹۳ درصد چربی‌های موجود در روغن کانولا از نوع سالم تک‌‌غیراشباع و چندغیراشباع است که چربی تک‌غیراشباع در کاهش کلسترول خون دخیل و چربی چندغیراشباع که شامل امگا ۳ است از حمله‌های قلبی و سکته جلوگیری می‌کند. همین طور روغن کانولا حاوی امگا ۶ است که برای کارکرد مغز و برای رشدونمو نوزادان ضروری است.

نکته حائز اهمیت دیگر اینکه این روغن، منبع غنی از ویتامین E نیز است که یک ضد اکسایش طبیعی به شمار می‌رود و برای سلامت پوست و دستگاه تولیدمثل مفید است. درضمن، نقطه دود روغن کانولا بالا و دست‌کم ۲۲۰ درجه سانتی‌گراد است که می‌توان از آن در تهیه سالاد و غذاهای سرد، پخت‌وپز و سرخ‌کردن کوتاه مدت و سایر موارد آشپزی استفاده کرد.

 

منبع : الو دکتر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *