افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

این دارو ها باعث اضافه وزن می شوند و راه درمان

  • داروهای ضد هیستامین نیز همچین حالتی دارند. آنتی هیستامین ها که جهت آلرژی های فصلی مصرف می شوند در تمام افراد به خصوص خانمها به شدت اضافه وزن ایجاد می کنند.

 

داروهای بسیاری هستند که درمان کننده بسیاری از بیماری ها به شمار می روند اما گروهی از همین داروها باعث افزایش وزن می شوند. در بین این دارو ها آن دسته که جهت مشکلات روحی روانی هستند و بر روی مغز تاثیراتی مستقیم دارند در افزایش وزن بسیار تاثیر گذارند.

داروهایی از خانواده Prozac، Zoloft و Paxil  به راحتی وزن را زیاد می کنند. چرا که این ها گیرنده های مغز که ارسال پیام بینی سلول های عصبی را به عهده دارند و تاثیرات مثبتی بر روی خلق و خوی می گذارند را به راحتی تحت تاثیر قرار می دهند.

در این دسته از دارو ها علاوه بر میل به کربوهیدرات ها با افزایش وزن شدید مواجه می شویم.

داروهای بسیار دیگر نیز سبب افزایش وزن خواهند شد. مثلا داروها ضد بارداری یا دارو های ضد افسردگی و . . .

داروهایی که باعث افزایش وزن می شوند :

داروهای ضد بارداری

 

برخی از داروهای رده ضد بارداری سبب افزایش وزن می شوند.

تغییرات در دوز هورمون پروژسترون می تواند اشتها را زیاد کند. این کنترل به قیمت افزایش وزن تمام می شود.

اگر چه که این داروها بیشتر به دلیل احتباس آب سبب افزایش وزن می شوند اما در هر صورت با مصرف این دارو افزایش وزن پیدا می شود.

بهترین راه حل این است که یک دوره از قرص های ضد استروژن یا IUD هایی که هورمون ندارند و تاثیری بر روی وزن نخواهند گذاشت مصرف کنید در صورتی که افزایش وزن ناخواسته داشتید با پزشک مشورت کنید.

داروهای فشار خون

دارو های مرتبط با فشار خون معمولا جهت جلوگیری و یا درمان میگرن می باشند که معمولا باعث افزایش وزن بین ۱ تا ۱٫۵ کیلو گرم  می شود.

مسدود کننده هایی همچون آنژینوتانسین که متابولیسم بدن را کاهش می دهد باعث چاقی خواهد شد.

اولین مرحله از درمان فشار خون دیورتیک ها می باشد که می تواند موثر باشد. کسانی که از این دسته داروها مصرف می کنند احتمالا به این دلیل است که دیورتیک به صورت دقیق کار نمی کند.

با پیش گرفتن یک شیوه سلامت در زندگی و رژیم غذایی بر پایه گیاه و کم قند و افزایش روزهای ورزش به راحتی می توان با افزایش وزن مقابله کرد.

استروئیدها

به طور کلی داروها می بایست جهت کوتاه کردن زمان درمان بیماری به کار گرفته شوند.

داروهایی که سبب بی خوابی و اشتها می شوند بی شک برای سلامتی نمی توانند مفید واقع شوند.

تجربه پزشکان نشان داده است که ۷۵ درصد از بیماران که از داروی پردنیزون استفاده می کنند در دراز مدت به افزایش وزن مبتلا خواهند شد.

پردنیزون از جمله داروهای استروئید هستند که مصرف رایجی دارند.

با پزشک خود مشورت کنید تا شما را در کوتاه ترین و موثرترین راه درمانی قرار دهد. در صورتی که از یک یا چند نوع استروئید مصرف می کنید دچار اختلال خواب خواهید شد و در کنار این بی خوابی افزایش وزن  پیدا می کنید.

داروهای ضد هیستامین نیز همچین حالتی دارند. آنتی هیستامین ها که جهت آلرژی های فصلی مصرف می شوند در تمام افراد به خصوص خانمها به شدت اضافه وزن ایجاد می کنند.

به جای استفاده از این داروها از مواد آلرژی زا دوری کنید و تا جایی که می توانید تغذیه مناسب افراد مبتلا به حساسیت را در پیش گیرید.

میگرن

سر درد های میگرنی را می توان با راه های مختلفی درمان کرد که یکی از راه های بسیار ساده و رایج مصرف داروهای ضد افسردگی است.

این دسته از داروها نیز به سرعت افزایش وزن ایجاد می کنند.

از مصرف غذاهایی که می دانید میگرن شما را تشدید می کنند حتما اجتناب کنید و یا اینکه این مواد غذایی را از رژیم غذایی خود به طور کلی حذف کنید.

با راه کارهایی همچون تکنیک های تنفسی و یوگا از میگرن و تشدید آن پیشگیری کنید.

همیشه راه کارهایی را که می توان در درمان یک بیماری به کار بست استفاده کنید و به سرعت جهت درمان به سراغ داروها نروید. یکی از عوارض دارو چاقی و اضافه وزن است، بسیاری از مضرات دیگر نیز در داروهای شیمیایی وجود دارد که با مرور زمان مشخص می شود.

 

منبع : نت نوشت

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *