افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

این داروها روزه را باطل نمی کند

این داروها روزه را باطل نمی کند

21-5-1391%5CIMAGE634802966480092807

  • از آنجا که مصرف کافی آب و مایعات نقش مهمی در دفع داروها و متابولیت‌های ناشی از آنها دارد، لازم است دقت شود، معرفی این داروها روزه را باطل نمی کند ..

دکتر مجید حنیفه اظهار کرد: تمامی داروهایی که از راه پوست جذب بدن می‌شوند، مانند کرم‌ها، پمادها و نوارهای چسب حاوی مواد دارویی موجب باطل شدن روزه نمی‌شوند.

وی در خصوص استفاده از انواع شیاف، محلول‌ها و کرم‌های واژینال، اعلام کرد: مصرف موارد شده در ایام روزه‌داری روزه را باطل نمی‌کند.

حنیفه عنوان کرد: آمپول‌هایی با تزریق زیرپوستی، عضلانی یا وریدی به استثنای تغذیه از راه وریدی، سرم و آمپول‌های تقویتی موجب ابطال روزهنمی‌شود.

این کارشناس مصرف منطقی دارو اظهار کرد: از آنجا که مصرف کافی آب و مایعات نقش مهمی در دفع داروها و متابولیت‌های ناشی از آنها دارد، لازم است دقت شود که در فاصله بین افطار تا سحر به میزان کافی آب و مابعات به بدن روزه‌داران به ویژه بیمارانی که دارو مصرف می‌کنند، برسد.

وی یادآور شد: نوشیدن آب و مایعات کافی ضمن تامین نیاز روزه‌داران به مایعات به ویژه اکنون که ماه رمضان در فصل گرما قرار دارد، شرایط لازم را برای دفع مناسب داروها و متابولیت‌های آنها از بدن فراهم می‌کند.

 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *