افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

این خوراکی ها را نخورید تا عمر طولانی داشته باشید

n00065881-b

جز کسانی هستید که نمی خواهید دچار مرگ ناگهانی شوید و دوست دارید عمر طولانی داشته باشید در این جا بخوانید گفته های محققان را درباره این خوراکی ها را نخورید تا عمر طولانی داشته باشید .

سرخ کردن

با سرخ کردن دمایی بالاتر از ۱۵۰ درجه سانتیگراد به وجود می آید که باعث می شود بخش عمده ای از املاح معدنی، ویتامین ها و آنزیم های مهم و مفید غذایی از بین برود. غذاها در اثر سرخ کردن، دیر هضم شده، سیستم گوارش بدن را مختل و آن را خسته و فرسوده می کند.

توصیه می شود به جای آن از کباب، بخارپز یا آب پز کردن غذاها استفاده شود.

در مطالعه ای که در سال ۱۳۸۵ در استان گلستان صورت گرفت، مشاهده شد که در کسانی که بیشتر غذاهای خود را به صورت سرخ کرده مصرف می کنند، احتمال ابتلا به سرطان روده بزرگ و مقعد بیشتر است.

نوشیدنی های صنعتی

این نوشیدنی ها باعث پوسیدگی دندان ها، چاقی، سوء تغذیه، سنگ کلیه، چین و چروک پوست، پوکی استخوان، بیماری های کبدی، دیابت، آلرژی، کاهش حافظه، بیماری های قلبی عروقی و … می شود.

علاوه بر رنگ ها، اسانس ها، شیرین کننده های مصنوعی و مواد ناسالم دیگر به کار رفته در آبمیوه ها و نوشیدنی های صنعتی، بسیاری از آنها در بطری های پلاستیکی هستند که این بطری ها دارای ماده ای به نام بیسفنول A هستند. این ماده مختل کننده عملکرد غدد درون ریز است که ممکن است بر روی عملکرد تیروئید در انسان، به خصوص در جنین اثر داشته باشد.

این ماده همچنین ممکن است نیمه عمر T4 سرم را از طریق فعال نمودن آنزیم های کبدی کاهش دهد. این ماده بایستی از رژیم غذایی حذف شود. امروزه استفاده از نوشیدنی های انرژی زا در بین مردم به خصوص جوانان و نوجوانان بسیار متداول شده است. تحقیقات نشان می دهند که در ترکیب برخی از این نوشابه ها، کافئین با مقادیر بالا و عصاره گیاه گوارانا وجود دارد که اعتیادآور است.

کافئین به سرعت بعد از مصرف نوشیدنی جذب شده و به بافت های بدن می رسد. کافئین با مقادیری که در این نوشابه ها موجود است، می تواند باعث ایجاد علایمی از قبیل تهوع و تپش قلب در فرد مصرف کننده شود که بیماران قلبی یا دارای سابقه تشنج در معرض خطر بیشتری قرار دارند.
مصرف زیاد نوشابه های انرژی زا موجب تهوع، اسهال و استفراغ، نفخ، دل درد، بی خوابی، ناراحتی های معده و تحریک پذیری می شود. این نوشابه ها با مقادیر بالای انرژی معمولا حاوی سطح بالایی از مواد قندی می باشند و می توانند باعث بروز چاقی، پوسیدگی دندان و عوارض دیگر شوند.

توصیه می شود به جای نوشیدنی های صنعتی از انواع شیرهای گیاهی مانند شیر بادام، شیر گردو، شیر پسته، شیر فندق، شیر خرما و غیره یا از انواع شربت های طبیعی نظیر شربت عسل یا آب لیمو ترش تازه، شربت عسل با عرق بهار نارنج، شربت شاه توت، شربت توت فرنگی، انواع دم کرده های گیاهی سنتی و … استفاده شود.

بستنی و فالوده صنعتی

یخ موجود در بستنی، فالوده، یخمک، نوشمک و غیره می تواند باعث دیسک کمر، ضعیف شدن اعصاب رحم، سقط جنین، نازایی، ضعف سیستم مغزی نخاعی و غیره شود. کربوکسی متیل سلولز موجود در بستنی که در کارخانه های صنعتی به عنوان حجم دهنده و تغلیظ کننده، به جای پودر ثعلب به کار می رود، می تواند باعث بیماری صرع، دردهای شدید ناحیه لگن به خصوص درد دوران عادت ماهیانه و … شود.

توصیه می شود به جای آنها از فالوه و بستنی های سنتی استفاده شود.

آب یخ

نوشیدن آب یخ، تغییر ناگهانی در دمای بدن و معده ایجاد کرده باعث غلیظ شدن شیر معده، از دست رفتن املاح موجود در خون و عدم تعادل سدیم و پتاسیم در بدن شده که می تواند منجر به صدمه به سیستم عصبی و کبد و کلیه شود.

طب سنتی، یخ را سودازا دانسته. حتی اگر درون آب ذوب شود باعث بسیاری از بیماری های سوداوی می شود. توصیه می شود به جای آن از آب خنک به همراه یک عدد لیموترش تازه استفاده شود. برای اخنک کردن آب می توان از یخچال یا آب سردکن های دو جداره که در فضای داخلی آن یخ قرار می گیرد (یخ با آب تماس ندارد) استفاده کرد.

مرغ ماشینی

استفاده از مرغ ماشینی به چند علت توصیه نمی شود:

۱- مرغ های ماشینی در فضای سربسته زندگی کرده و به دلیل محرومیت از نور آفتاب و بیداری مداوم (۴۵ تا ۵۰ روز) اسید لاکتیک فراوان در بدن آنها ذخیره می شود که در نتیجه استفاده از این مرغ ها، اسید لاکتیک بدن بالا رفته و باعث مسمومیت می شود. یعنی آنزیم لاکتات دهیدروژناز (LDH) در افرادی که مرتب مرغ مصرف می کنند بالا رفته و حالت هایی چون افسردگی، ترس، اضطراب و دیدن کابوس را موجب می شود.

۲- مرغ ها با تزریق هورمون رشد، به سرعت رشد کاذب پیدا کرده و فرایند رشد طبیعی خود را طی نمی کنند که این باعث کاهش ارزش غذایی آنها می شود.

۳- استفاده از هورمون های استروژن و تستوسترون در مواد تغذیه ای حیوانات، می تواند باعث بلوغ زودرس در انسان شود. هر چه سن بلوغ و یائسگی پایین باشد، میزان ابتلا به سرطان افزایش پیدا می کند. این موضوع می تواندی کی از عوامل افزایش سرطان سینه در خانم ها و سرطان پروستات در آقایان باشد.

توصیه می شود در صورت امکان از مصرف آنها به خصوص پوست و جگر مرغ دوری کرده و به جای آن از مرغ محلی و دیگر پرنده های خانگی استفاده شود.

نکته: پرنده هر چه بلندپروازتر باشد و از غذاهای طبیعی و متنوع طبیعت استفاده کرده باشد، گوشت آن گرم تر است.

غذاهای مانده، بیات و فریز شده

غذاهای فریز شده آرام آرام ماهیت ماده غذایی خود را از دست داده و خواص آنها کمتر شده و حتی طعم آنها نیز تغییر خواهد کرد. انجماد، دشمن اصلی ویتامین ها خصوصا ویتامین E می باشد. غذاهای مانده، بیات و فریز شده سودازا بوده و باعث بروز انواع بیماری های روحی و روانی، غلظت خون، بیماری های پوستی و غیره می شود. توصیه می شود به جای استفاده از آنها از سبزی ها و حبوبات خشک کرده و یا گوشت و غذای تازه استفاده شود.

ترشی و سرکه های صنعتی

مصرف این ترشی ها اشتهای کاذب ایجاد نموده و باعث پرخوری گشته و می تواند موجب ناراحتی های گوارشی مانند زخم معده و اثنی عشر شود. همچنین افرادی که به طور مداوم از این قبیل مواد استفاده می کنند به دلیل غلبه سردی مستعد ابتلا به بیماری های استخوانی و مفصلی، ضعف اعصاب، صرع، ناتوانی قوای جنسی و سستی آلت تناسبی می باشند.

توصیه می شود به جای استفاده از آنها از ترشی های گیاهی، آب لیموی ترش تازه؛ سرکه های طبیعی مانند سرکه سیب، انگور و غیره و همچنین زیتون پرورده استفاده شود.

میوه های گلخانه ای و غیرفصلی

طبق فرمایش امام صادق (ع) در کتاب توحید مفضل، زمان رسیدن میوه ها با زمان احتیاج بدن هماهنگ بوده و خوردن میوه های غیرفصلی مضر می باشد. همچنین میوه، خیار و گوجه فرنگی گلخانه ای به دلیل اصلاح ژنتیکی، مصرف بیش از حد کودهای شیمیایی و همچنین تاثیر گازهای گلخانه ای مضرند و انواع آلرژی و حساسیت های پوستی را به وجود می آورند.

توصیه می شود در هر فصل از میوه های مخصوص همان فصل استفاده شود. از دیدگاه طب جدید، میوه ها و سبزی های ارگانیک و طبیعی دارای آنتی اکسیدان ها و پلی فنول های بیشتری نسبت به انواع پرورشی آنها هستند.

مایکروفر

امواج مایکروویو بخشی از طیف وسیع امواج الکترومغناطیس می باشند که دامنه فرکانس آنها بین ۳۰۰ مگاهرتز تا ۳۰۰ گیگاهرتز و طول موج آنها بین ۱ متر تا ۱ میلیمتر می باشد. این امواج الکترومغناطیس، غیریونیزه کننده جذب مولکول ها شده و تغییراتی در انرژی آنها ایجاد می کنند.

شواهد موجود نشان می دهد که امواج مایکروویو بسته به شدت فرکانس، نوع موج و مدت مواجه شدن اثرات مختلف بیولوژیکی ایجاد می کند. امواج نشت یافته از اجاق میاکروفر در فاصله ۳۰ تا ۵۰ سانتیمتری در حدی است که اکثر فاکتورهای خونی را به خصوص در سنین قبل از بلوغ تحت تاثیر قرار می دهد و تعداد گلبول های سفید، پلاکت ها و هموگلوبین را کاهش می دهد و باعث عوارضی چون آسیب سلول های مغزی و دستگاه عصبی، اختلالات مغز استخوان، سردرد، خستگی، آب مروارید و سرطان خون می شود. به علاوه نشت امواج مایکروفر تاثیرات منفی بر زنان باردار داشته و باعث افزایش احتمال اختلال در رشد جنین و یا حتی مرگ جنین می شود.

خشکبار تیزابی

تیزاب که نام دیگر اسید نیتریک می باشد، جهت مراقبت و جلوگیری از فساد و ماندگاری بیشتر مواد، مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده بر اثر تبدیل به نیتریت و نیتروزامین با هموگلوبین موجود در خون ترکیب شده و بیماری های خطرناکی از جمله سرطان خون را ایجاد می کند.

توصیه می شود به جای آنها از خشکبار تازه پوست کنده یا میوه های تازه استفاده شود.

لوازم آرایشی – بهداشتی و رنگ موی شیمیایی

عمده ترین عوارض رنگ های شیمایی، سفیدی، خشکی، شکنندگی و ریزش مو می باشد. همچنین این مواد از طریق پوست جذب بدن شده و موجب آسیب اعصاب و کلیه می شوند. دئودرانت های موجود در بازار نیز ضد عرق بوده و باعث تغییرات شیمایی در پوست و بسته شدن منافع می شوند که مانع از خروج سمومی که باید از بدن دفع شوند می گردند.

در تولید مواد شوینده از یک سری ترکیباتی استفاده می شود که دارای مواد فعال در سطح یا همان سورفکتانت ها می باشد. یکی از مهمترین سورفکتانت ها در صنعت شوینده ها مانند شامپوی سر و بدن، سدیم لوریل اتر سولفات است که عامل اصلی کف کنندگی و پاک کنندگی آن محسوب می شود. به دلیل وجود برخی ناخالصی ها، یکی از دلایل مهم حساسیت های پوستی و ریزش مو به کیفیت سدیم لوریل اتر سولفات مصرفی در شامپوها مربوط می شود.

حال اگر این ماده دارای ناخالصی های بیش از حد استاندارد باشد، موجب خارش سر و ریزش مو و تحریکات پوستی می شود و اگر از میزان معینی بیشتر باشد، سرطان زا نیز به شمار می رود. میزان وجود این ناخالصی ها در شامپوهای ایرانی به مراتب کمتر از شامپوهایی است که از هر کشور دیگری مخصوصا به نشکل قاچاق وارد می شوند (به دلیل نظارت بیشتر).

توصیه می شود با توجه به این عوارض فراوان، از لوازم آرایشی – بهداشتی نظیر شامپو، صابون، خوشبوکننده، ژل و رنگ موی گیاهی تولید داخل استفاده شود.

داروهای شیمیایی

هر دسته از داروهای شیمایی، دارای عوارض زیادی در کوتاه مدت یا دراز مدت می باشند. به طور مثال داروهای ضد التهاب و گلوکوکورتیکوئیدی (کورتن ها) مانند پردنیزولون، هیدروکورتیزون و بتامتازون موجب عوارضی مانند افزایش اشتها و چاقی، بی خوابی و … یا مسکن های غیراستروئیدی مانند دیکلوفناکف بروفن، ایندومتاسین باعث تهوع، خونریزی دستگاه گوارش و … می شوند.

داروهای گیاهی در مواردیهمان اثرات درمانی و یا قوی تر را بدون وجود چنین عوارضی دارند. به طور مثال طی تحقیقات انجام شده، خرفه و تخم آن که در دسترس همگان می باشد از اثر ضد دردی معادل دیکلوفناک بدونداشتن چنین عوارضی برخوردار است. بنابراین توصیه می شود در مواردی که امکان آن وجود دارد، تحت نظر پزشک طب سنتی از داروهای گیاهی به جای داروهای شیمیایی استفاده نمود.

تذکر: باید توجه داشت که مصرف داروهای گیاهی به مزاج، سن و جنس فرد بستگی دارد و در غیر این صورت ممکن است عارضه نیز به دنبال داشته باشد، بنابراین مجددا توصیه می شود که این داروها با نظر پزشک متخصص طب سنتی مصرف شده و از مصرف خودسرانه آن به هر اندازه خودداری شود.

استفاده از چراغ خواب

هنگام خواب، خانه باید تاریک باشد و استفاده از چراغ، استراحت و خواب را از سلول های بدن سلب کرده و منجر به خستگی توأم با خمیازه و دهن دره در روز می شود.

توالت فرنگی

استفاده از توالت فرنگی باعث می شود فشار لازم به سیگموئید (بخش انتهایی روده بزرگ) وارد نیاید و همین امر در دراز مدت موجب بروز بیماری هایی در روده بزرگ شود. بهتر است فقط افراد مبتلا به بیماری های روماتیسمی و استخوانی که تحمل فشار به مفاصل لگن و زانو را ندارند و نمی توانند بنشینند، از توالت فرنگی استفاده نمایند.

 

پزشکین : این خوراکی ها را نخورید تا عمر طولانی داشته باشید

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *