افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

این جراحی های زیبا بیشتر نوع جراحی در کل دنیاست

chin

  • جراحی زیبایی تنها به کوچک کردن بینی ختم نمی‌شود و بسیاری از افراد سراغ کوچک یا بزرگ کردن فک صورت خود می‌روند. در صورت بزرگی یا  کوچکی بیش از اندازه فک، جراحان صورت با شکستن استخوان فک از دو ناحیه و اقدام به جابه‌جایی فک به عقب یا جلو، حالت طبیعی آن را تغییر می‌دهند،

طبق آمارهای انجمن بین‌المللی جراحان پلاستیک که مربوط به سال۲۰۱۳ است، امروزه مردم علاقه بیشتری برای انجام جراحی زیباییدارند.
براساس گزارش انجمن بین‌المللی جراحان پلاستیک (ISAPS)  بیش از ۲۳میلیون جراحی زیبایی و جراحی درمانی- زیبایی در سال۲۰۱۳ صورت گرفته  که در این عرصه جراحی زیبایی برزیلی‌ها برای نخستین‌بار در سال۲۰۱۳ از زنان آمریکایی پیشی گرفته و در صدر جدول جراحی   پلاستیک قرار گرفتند.
ایران جزء ۱۰کشور اول در جراحی زیبایی است.

بسیاری از هنرمندان معروف هم انواع این جراحی‌ها را انجام می‌دهند. شاید شما هم  آمارهای عجیب و غریب افرادی را که برای زیبایی و تناسب اندام چندده‌بار انواع عمل‌های زیبایی را انجام داده‌اند، شنیده باشید و این سوال برای شما پیش بیاید که این افراد در کدام قسمت جراحی می‌کنند؟ امروزه جراحان پلاستیک انواع عمل‌های زیبایی را روی افراد انجام می‌دهند، این مطلب را بخوانید تا بیشتر با انواع جراحی پلاستیک آشنا شوید.

فک بزرگ یا کوچک؟
جراحی زیبایی تنها به کوچک کردن بینی ختم نمی‌شود و بسیاری از افراد سراغ کوچک یا بزرگ کردن فک صورت خود می‌روند. در صورت بزرگی یا  کوچکی بیش از اندازه فک، جراحان صورت با شکستن استخوان فک از دو ناحیه و اقدام به جابه‌جایی فک به عقب یا جلو، حالت طبیعی آن را تغییر می‌دهند، این عمل بسیار دشوار است و کسانی که تصمیم به انجام این عمل زیبایی می‌گیرند، مجبورند سختی و درد زیادی را تحمل کنند اما بسیاری از افراد که این عمل را انجام می‌دهند، معتقدند که بعد از انجام این عمل چهره آنها تغییر زیادی می‌کند و حتی نحوه غذا خوردن و شخصیت آنان نیز تغییر می‌کند.
لثه‌ها زیر تیغ جراحی
تعداد زیادی از افراد دوست ندارند که هنگام خندیدن قسمت زیادی از لثه‌های‌شان دیده شود و به همین دلیل سراغ پزشکان جراحی می‌روند، به عقیده آنان لبخند زشت، لبخندی است که طی آن بخش وسیعی از لثه نمایان شود. بسیاری از دندانپزشکان با دست‌کاری لثه این مشکل را حل می‌کنند، البته جراحان پلاستیک راه‌حل دیگری برای حل این مشکل دارند؛ آنان  ماهیچه‌های بالابرنده لب را از کار می‌اندازند و برای جلوگیری از تماس مجدد ماهیچه‌ها با یکدیگر ایجاد می‌کنند. این عمل   کمتر از یک ساعت انجام می‌شود.

متناسب‌سازی چانه
چانه وظیفه جویدن غذا را به‌عهده دارد، یک چانه پهن، نتیجه رشد بیش از اندازه عضلات موضعی است. در گذشته، جراحان پلاستیک  طی یک جراحی تقریبا دشوار ماهیچه را می‌تراشیدند، درحالی که جراحان پلاستیک امروزی تنها با تزریق بوتاکسسایز این عضله را کاهش می‌دهند. بوتاکس باعث تحلیل رفتن این عضله می‌شود و در عرض یک ماه چانه اکثر بیماران لاغری می‌شود، اما متاسفانه تاثیر بوتاکس تا ۶ماه بیشتر باقی نمی‌ماند و پس از آن باید مجددا تزریق تکرار شود.

 

   کشیدن پوست اطراف دهان
با بالا رفتن سن، پوست اطراف دهان شل می‌شود. کشیدن پوست، موثرترین راه برای از بین بردن این چروک‌هاست و دیگر هیچ‌کسی مجبور نیست برای همیشه این خطوط را بر چهره داشته و اخمو به نظر برسد.
در این روش، جراح بخشی مثلثی شکل از پوست بالای دهان را برداشته و پوست را می‌کشد،البته این روش در این روزها کمتر و در موارد خاص اجرا می‌شود.جراحی لب
برای جراحی لب، پزشک  با ایجاد شکافی کوچک پای بینی، پوست اضافی را بر می‌دارد.

جراحی لب
برای جراحی لب، پزشک  با ایجاد شکافی کوچک پای بینی، پوست اضافی را بر می‌دارد.

 لپ‌های تپلی را لاغر کنید
اگرچه لپ داشتن برای بچه‌ها ‌زیباست، ولی بزرگسالان را چاق جلوه می‌دهد. برای رفع این مشکل می‌توان از روش لیپکتومی (برداشتن چربی‌های زیر پوست) استفاده کرد. جراح پلاستیک طی جراحی کوچکی، شکاف ریزی داخل گونه ایجاد و گردی مختصری از چربی زیر پوست را خارج می‌کند؛ در نتیجه فرورفتگی گونه به سمت داخل اتفاق می‌افتد و فرم زیبایی به گونه داده می‌شود و صورت از حالت چاقی در می‌‌آید.

 شکم زیر تیغ جراحی
آیا می‌شود نافی که بیرون‌ زده را به داخل برد؟ البته باید بدانید که اکثر ناف‌های بیرون زده، فتق نافی هستند که جراحان قادر به ترمیم این فتق با استفاده از روش آمبلیکوپلاستی هستند. آنها شکاف کوچکی بالای ناف ایجاد می‌کنند که باعث تورفتگی و زیبایی ناف می‌شود. این روش، جای زخمی دائمی را که خیلی هم معلوم نیست از خود به جای می‌گذارد.

لاغری بدون رژیم
بسیاری از زنان از وجود چربی‌های وحشتناکی که در پشت کمرشان انباشته شده، شکایت دارند. در گذشته تنها راه جراحی و خروج این‌گونه چربی‌ها، لیپوساکشن بود. اما امروزه بالا کشیدن چربی‌های کمری، روش نوینی است که طی آن لایه‌های چربی به روش جراحی برداشته می‌شود و اثر زخمی از خود به جای می‌گذارد که معمولا زیر لباس‌زیر قرار می‌گیرد. اگر‌چه اثر این زخم دائمی است ولی بیشتر افراد از نتیجه نتایج عمل راضی هستند.

 بالا بردن لب فوقانی
به عقیده بسیاری از افراد بلندی فاصله لب فوقانی و بینی  در سنین بالاتر چهره افراد را زشت می‌کند. بعضی پزشکان این مشکل را با تزریق موادی به لب فوقانی برطرف می‌کنند که معمولا نتیجه خوبی ندارد و با انجام این عمل روی لب گویی زنبوری لب بیمار را نیش زده است، درحالی که بالا کشیدن لب برای جراحان پلاستیک یک جراحی ساده است که پزشک  با ایجاد شکافی کوچک پای بینی، پوست اضافی را بر می‌دارد. جای این زخم به‌ندرت و تنها در افرادی با سن بالاتر قابل مشاهده است.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *