افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

این افراد آزمایش ایدز بدهند

image_800_533

  • بیماران مبتلا به ایدز، قبل از شروع درمان دارویی، هر سه ماه یک بار بررسی می‌شوند، اما از زمانی که درمان ضد ویروسی آغاز می‌شود، ماهی یک بار وضعیت سلامت آنها بررسی می‌شود.

 

رییس اداره کنترل ایدز و بیماری‌های آمیزشی وزارت بهداشت، مراحل تشخیص قطعی ابتلا به ایدز و همچنین چگونگی حمایت از این بیماران را تشریح کرد.

دکتر پروین افسر کازرونی  درباره مراحل تشخیص قطعی ابتلا به ایدز گفت: زمان تشخیص ابتلا به بیماری ایدز، بستگی به راه ورود ویروس به بدن و حجم آن دارد. این مراحل حداقل شش هفته و حداکثر شش ماه زمان می‌برد. زمانی که فردی با این ویروس مواجهه پیدا می‌کند، اگر همان موقع آزمایش انجام دهد، پاسخ آن منفی است، مگر اینکه شخص قبلا به ویروس آلوده شده باشد.

وی تعداد انجام آزمایش تشخیص ابتلا به ایدز را سه بار و در زمان‌های شش هفته، سه ماه و شش ماه بعد از ورود ویروس به بدن اعلام کرد و افزود: اگر جواب آزمایش، شش هفته بعد از مشکوک شدن به ابتلا، نیز منفی بود توصیه می‌شود بیمار سه ماه بعد هم دوباره آزمایش را تکرار کند . البته انجام آن تا شش ماه بعد هم تمدید می‌شود. در عین حال بیشتر موارد مبتلا به ایدز، در همان مرحله شش هفته به بعد تشخیص داده می‌شود.

کازرونی در خصوص خدماتی که به بیماران مبتلا به ایدز ارائه می‌شود نیز توضیح داد و گفت: تمام خدمات تشخیص قطعی، مراقبت و درمان که در مراکز مشاوره بیماری‌های رفتاری ارائه می‌شود، کاملا رایگان است. در این مراکز ارزیابی‌های بالینی و آزمایشگاهی برای افراد انجام می‌شود؛ چراکه وضعیت سیستم ایمنی بدن این بیماران باید به طور مرتب بررسی شود. همچنین بیماران از نظر ابتلا به سل نیز معاینه می‌شوند و اگر لازم باشد داروهای پیشگیری به آنها داده می‌شود.

وی ادامه داد: بیماران مبتلا به ایدز، قبل از شروع درمان دارویی، هر سه ماه یک بار بررسی می‌شوند، اما از زمانی که درمان ضد ویروسی آغاز می‌شود، ماهی یک بار وضعیت سلامت آنها بررسی می‌شود.

به گفته رییس اداره ایدز و بیماری‌های آمیزشی وزارت بهداشت، در مراکز مشاوره بیماری‌های رفتاری، ارائه خدمات آموزشی به بیماران، مشاوره، حمایت‌های روحی، روانی و اجتماعی و ارجاع معتادان تزریقی به کلینیک‌های متادون درمانی نیز مد نظر قرار گرفته‌است.

کازرونی در ادامه به فعالیت باشگاه‌های مثبت که به عنوان یک نهاد غیردولتی در راستای حمایت‌های‌ روانی و اجتماعی از بیماران ایدز راه‌اندازی شده‌اند نیز اشاره و تصریح کرد: در این مراکز، آموزش و مشاوره توسط افراد همسان به بیماران ارائه می‌شود. پایبندی به درمان در مساله ایدز، اهمیت زیادی دارد؛ به همین دلیل گروه‌های همسان که تجربه این بیماری را دارند، به افراد دیگر درباره اهمیت پایبندی به دارو و درمان، عوارض آن و … آگاهی می‌دهند. آنها همچنین تلاش می‌کنند افراد همسان خود را برای مراجعه به این مراکز ترغیب کنند.

بنابر اعلام دفتر کنترل ایدز و بیماری‌های آمیزشی وزارت بهداشت، مردم می‌توانند در صورت نیاز به مشاوره‌های تلفنی و آگاهی از نشانی مراکز مشاوره حضوری و آزمایش‌های لازم که همگی محرمانه و رایگان هستند با شماره‌ تلفن‌های ۶۶۰۳۸۹۲۰ -۰۲۱، ۶۶۵۹۳۰۳۰ – ۰۲۱ و ۶۶۵۸۱۵۱۷ – ۰۲۱ تماس بگیرند. در سایر استان‌ها نیز متقاضیان می‌توانند جهت دریافت شماره تلفن و آدرس مراکز خدمات مشاوره ایدز و بیماری‌های رفتاری در استان مورد نظر خود، با این سه شماره تلفن تماس بگیرند.

 

منبع : سلامت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *