افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

ایست قلبی ناگهانی از تشخیص تا پیشگیری از آن

201611111482530a

  • یکی از مؤثرترین راه‌حل‌ها برای پیشگیری از مرگ و میر ناشی از ایست قلبی ناگهانی، استفاده از دستگاه ضربان‌ساز قلبی ICD است. نکته مهم، شناسایی فردی است که خطر ایست قلبی در آن بالا بوده و پیشنهاد می‌شود که حتما از این دستگاه استفاده کند، چرا که دستگاه جان بسیاری از افراد را نجات داده است

 

ایست قلبی با حمله قلبی تفاوت زیادی داشته و اگر درست در لحظه وقوع، فرد مورد نظر تحت مراقبت‌های ویژه قرار نگیرد، ممکن است حتی به مرگ هم بیانجامد. بر خلاف حمله قلبی، که طی آن پمپاژ خون به قلب به خاطر مسدود شدن سرخرگ‌ها دچار مشکل می‌شود در ایست قلبی، ضربان قلب به شکل غیرمنتظره‌ای به خاطر عدم تعادل الکتریکی موجود در بدن متوقف خواهد شد. عدم کارکرد درست قلب منجر به ضربان نامنظم آن یا آریتمی می‌شود. فرد در چنین شرایطی نمی‌تواند نفس بکشد و تنها بریده‌بریده حرف خواهد زد، بنابراین اگر چنین فردی را در خیابان دیدید، بلافاصله با اورژانس تماس بگیرید.
نحوه تشخیص ایست قلب ناگهانی یا SCA
SCA اغلب بدون هیچ نوع هشدار یا علائمی رخ می‌دهد. با این همه، سه نشانه اصلی وجود داشته که می‌تواند به شما کمک کند که در صورت بروز این وضعیت، آن را تشخیص دهید.
-کم شدن ناگهانی آگاهی فرد (یکی از دلایلی که قربانی‌ها را به ناگهان از پا می‌اندازد). در واقع بیمار در این شرایط، وقتی شانه‌اش را تکان می‌دهید هیچ واکنشی از خود نشان نخواهد داد.
-کم شدن قدرت تنفس عادی و تند شدن ضربان قلب یا افزایش ناگهانی آن
-کم شدن فشار خون و نبض، در شرایطی که پمپاژ خون به بخش‌های مختلف بدن و مغز مختل می‌شود.
نحوه پیشگیری از ایست قلبی ناگهانی
یکی از مؤثرترین راه‌حل‌ها برای پیشگیری از مرگ و میر ناشی از ایست قلبی ناگهانی، استفاده از دستگاه ضربان‌ساز قلبی ICD است. نکته مهم، شناسایی فردی است که خطر ایست قلبی در آن بالا بوده و پیشنهاد می‌شود که حتما از این دستگاه استفاده کند، چرا که دستگاه جان بسیاری از افراد را نجات داده است. بنابراین اگر سابقه بیماری کرونری سرخرگی، فشار خون بالا، کلسترول بالا، چاقی، دیابت داشته و یا سابقه آریتمی قلبی (یا ریتم نامنظم ضربان قلب) یا مرگ ناگهانی قلبی در خانواده‌تان وجود دارد، بهتر است حتما با متخصص درباره استفاده از ICD مشورت کنید.
ICD دستگاه کوچکی است که زیر پوست سینه تعبیه شده و به طور مداوم شدت و ضربان قلب را کنترل و تنظیم می‌کند. اگر این دستگاه متوجه شود که ضربان قبل بالا رفته و تهدیدآمیز شده است، به طور خودکار درمان لازم را برای متعادل ساختن ریتم و پیشگیری از ایست قلبی ناگهانی و مرگ انجام می‌دهد

 

 

منبع : الو دکتر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *