جدیدترین مطالب پزشکی و سلامت در سایت پزشکین تبلیغات



اگر گوگرد بدن کم باشد

 

  • برای جبران کمبود گوگرد در بدن، صبح ناشتا یک استکان آب خیار، با کمی آب لیمو مخلوط کرده میل شود یا این که پیاز را همراه غذا بخورید.–     یک نسخه دیگر برای بیماری برص: گوگرد زرد و گوگرد سفید را به نسبت مساوی پودر نموده در روغن زیتون و سرکه حل کنید به موضع بمالید.

گوگرد از دیرباز درمان بخش بیماری‌ ها بوده است. اولین کسی که شاید در تاریخ طب پرده از این راز برداشت “ساموئل‌هانمان ” آلمانی بود. گوگرد عنصری است که در جدول تناوبی در زیر گروه اکسیژن قرار گرفته است.این عنصر شناخته شده در بسیاری از مواد آلی و خصوصاً پروتئین‌ ها نقش ساختمانی دارد به گونه‌ ای که وجودش باعث افزایش استحکام پروتئین می‌ شود.

–              طبع گوگرد گرم و خشک است.

–              گوگرد رنگ پوست را بهتر می‎کند و به موها شفافیت می‎بخشد.

–              برای سلامت مو، پوست و ناخن‎ها از ضروریات است.

–              در سوخت و ساز بدن با گروه ویتامین‎های B همکاری می‎کند.

–              به کبد در ترشح صفرا کمک می‎کند.

–              گوگرد قسمتی از بافت سازنده اسید آمینه‎ها می‎باشد.

–              گوگرد عنصر مهم تشکیل دهنده بافت‎های استخوانی و پوست و مو می‎باشد.

–              کمبود گوگرد باعث ریزش مو، خرابی ناخن‎ها، اگزما، کهیر و جوش می‎گردد.

–              برای درمان میگرن، روماتیسم، برونشیت و اختلال کبدی و ترمیم سلول‎ها مفید است.

–         گوگرد به متابولیسم مغز کمک می‎کند.

–         برای بیماری برص و پیسوریازیس با سرکه به صورت ضماد بمالید.

–         برای جوش‎های صورت زیر نظر پزشک استفاده گردد.

–         گوگرد را در آب گرم حل کرده اعضای فلج و بی‎حس را با آن بشویید.

–     برای جبران کمبود گوگرد در بدن، صبح ناشتا یک استکان آب خیار، با کمی آب لیمو مخلوط کرده میل شود یا این که پیاز را همراه غذا بخورید.

–     یک نسخه دیگر برای بیماری برص: گوگرد زرد و گوگرد سفید را به نسبت مساوی پودر نموده در روغن زیتون و سرکه حل کنید به موضع بمالید.

–         با دود گوگرد می‎توان زنبورها را فراری داد.

–         ضماد گوگرد باعث سفیدشدن مو می‎شود.

–     در این مواد غذایی گوگرد وجود دارد: گوشت گوساله کم چرب، حبوبات خشک، ماهی، تخم‎مرغ، کلم، سیر، پیاز، موسیر، تربچه، جعفری، جوانه عدس و گندم، خربزه، تمشک، توت‎فرنگی، مویز، انگور، هویج، کرفس، ترب، سیب‎زمینی، گوجه‎فرنگی، شاهی، ملاس سیاه، خردل، کاکائو، برنج، اسفناج، خرما، بولاغ اوتی، شلغم، نخود، سویا، میگو، ماهی ازون برون، قزل‎آلا، فندق و گردو.

 

اشتراک:


نظر خود را بیان کنید