افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

اگر فشار خون دارید و مصرف سیر را دوست ندارید این سبزی را جایگزین کنید

  • نکته جالب این جاست که شما بجز سیر می توانید از سبزیجات مشابهی که بوی کمتری دارند استفاده کنید. بنابراین در صورتی که در طول هفته به دلایل مختلف امکان خوردن سیر ندارید می توانید از جایگزین های زیر استفاده کنید.

 

آیا سیر فشارخون را پایین می آورد؟

برای کسانی که به فشارخون مبتلا هستند خبر بسیار خوب این است که بله سیر یک درمان طبیعی گیاهی برای این بیماری است. سیر خواص بی شماری دارد که مثل فرانسوی ها حتی یک حبه سیر را باید موقع آشپزی و در پخت غذا استفاده کرد.

مواد معدنی و ویتامین های موجود در سیر و از همه بیشتر آلیسین Allicin موجود در سیر با خرد کردن آن رها می شود. با مصرف یک حبه سیر درست مثل این است که یک کپسول آنتی اکسیدان و تقویت کننده سیستم ایمنی بدنی میل کرده اید.

آلیسین موجود در سیر ماده ای است که فشارخون را پایین می آورد. در تحقیقات متعدد و زیادی که در باره ترکیبات سیر انجام شده طب سنتی و طب مدرن آن را یک ترکیب جادویی گیاهی بی ضرر برای فشارخون می دانند. خاصیت این ماده کاهش دهنده فشارخون آن قدر زیاد است که در صورت مصرف داروی کاهش دهنده فشارخون شیمیایی در مورد میزان مصرف سیر حتما باید با پزشک خود مشورت کنید.

آیا سیر باید در رژیم غذایی بیماران مبتلا به فشارخون گنجانده شود؟

جواب مثبت است. در هر رژیم غذایی که برای خود انتخاب کرده اید یا توصیه های غذایی پزشک یا متخصص تغذیه سیر باید جزو لاینفک آن باشد.

ولی مثل هر داروی دیگری چه شیمیایی چه گیاهی نباید در مصرف آن زیاده روی کرد. در صورتی که فشار خون بسیار بالایی دارید روزانه یک تا یک و نیم بوته سیر تازه را می توانید در غذای روزانه تان بگنجانید.

سیر را به شکل های مختلفی مثل خرد کردن، رنده کردن، به صورت خام و ترشی سیر همراه با غذا استفاده کنید. گاهی آن را با کمی روغن زیتون تفت دهید.

حتی می توانید در روغن های زیتون، روغن کنجد و روغن هسته انگور چند حبه سیر بیندازید تا پس از چند روز از این روغن ها برای آشپزی و سالاد استفاده کنید.

چند نوع سیر داریم که برای کاهش فشارخون مفید است؟

نکته جالب این جاست که شما بجز سیر می توانید از سبزیجات مشابهی که بوی کمتری دارند استفاده کنید. بنابراین در صورتی که در طول هفته به دلایل مختلف امکان خوردن سیر ندارید می توانید از جایگزین های زیر استفاده کنید.

کنگر فرنگی

این سبزی سرشار از ویتامین C، و ویتامین B2 و B3 با طعم و بوی ملایم، یکی از جایگزین های سیر معروف است و درمان طبیعی فشار خون.

موسیر

موسیر تازه درست مثل سیرتازه شبیه به پیازچه و وقتی می رسد مثل پیازهای سفید کوچک است. این سبزی هم، بوی ملایم و طعم دل انگیزی دارد که می تواند جایگزین سیر شود. موسیر خاصیت ضدالتهابی هم دارد. خوبی موسیر این است که بدون آن که خاصیتش را از دست بدهد می توانید آن را بین ۶ تا ۹ روز نگهداری کنید.

 

منبع : نت نوشت

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *