افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

اولین حاملگی چه ارتباطی با دیابت بارداری دارد ؟

 

  • محققان دریافتند در زنانی که اولین زایمان آنان در سن ۱۹ سالگی و کمتر است با توجه به سبک زندگی، عوامل اجتماعی جمعیتی، عوامل خطرشناخته شده ابتلا به دیابت و عوامل باروری نزدیک به ۵/۱ درصد احتمال ابتلا به دیابت بیشتر است.

دیابت بارداری موجب شده است که گیرنده های انسولین به درستی عمل نمی کند. این به احتمال زیاد به دلیل عوامل مربوط به حاملگی است که جفت انسانی  با گیرنده های انسولین تداخل میکند. این به نوبه خود باعث افزایش سطح قند خون نامناسب میشود

تحقیقات جدید نشان می دهد که زایمان در سنین پایین خطر ابتلا به دیابت را افزایش می دهد.

بر اساس پژوهش‌های جدید صورت گرفته توسط محققان، سن مادران در اولین زایمان ، با خطر ابتلا به دیابت آنها ارتباط دارد. محققان کره‌ای از بیمارستان دانشگاه چوسان در گوانگجو اطلاعات مربوط به سلامت ملی کره و سنجش تغذیه را بررسی کردند تا ارتباط بین سن زایمان اول و تحمل گلوکز در زنان یائسه را دریابند.

نتایج نشان داد خطر ابتلا به دیابت به طور چشمگیری بین گروه‌ها متفاوت است.

محققان دریافتند در زنانی که اولین زایمان آنان در سن ۱۹ سالگی و کمتر است با توجه به سبک زندگی، عوامل اجتماعی جمعیتی، عوامل خطرشناخته شده ابتلا به دیابت و عوامل باروری نزدیک به ۵/۱ درصد احتمال ابتلا به دیابت بیشتر است.

با این وجود ارتباط چشمگیری بین سن اولین زایمان و اختلال قند خون ناشتا مشاهده نشد.

محققان افزودند: سن اولین زایمان بر دیابت در زنان یائسه تاثیر دارد و بارداری در نوجوانی مستقل از خطر ابتلا به دیابت در زنان یائسه نیست.

نتایج این تحقیق در نشریه Diabetes Care منتشر شده است.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *