افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

اهمیت بالای آرایش

1

 

  • این مواد در نرم کننده های مو و نگه دارنده ها وجود دارد، که در شامپو زدن مو و بعد از شامپو زدن مورد استفاده قرار می‌گیرند. آنها تحریک کننده و آلوده کننده هستند، بنابراین استفاده از آنها هم در محصولات بیو ممنوع شده است.

 

 

 

 

برخی مواد موجود در لوازم آرایشی چندان مناسب و قابل توصیه نیستند. خواندن برچسب روی لوازم آرایشی بسیار مهم است!…

لوازم آرایش: عناصر موجود در لوازم آرایش که باید از آنها اجتناب کرد، کدامند؟

به این ترتیب شما می‌توانید محصولاتی را که مشکوک هستند کنار بگذارید و محصولات حاوی مواد طبیعی را در الویت قرار دهید تا پوست تان و سلامتی تان به خطر نیافتد.

کدام عناصر موجود در لوازم آرایش ممکن است زیان آور باشند؟

پارابن ها

(بوتیل پارابن، متیل پارابن، پروپیل پارابن E)

پارابن ها که به عنوان نگه دارندۀ لوازم آرایشی مورد استفاده قرار می‌گیرند، آلرژی زا هستند، ترشحات داخلی را مختل می‌کنند و می‌توانند سرطان زا باشند. وجود این ماده در ترکیبات محصولات بیو ممنوع است.

لوریل سولفات ها

(آمونیوم لوریل سولفات، سدیم لوریل سولفات)

تانسیو اکتیف ها برای تولید کف در ژل ها و شامپوها استفاده می‌شود. اما لوریل سولفات ها به شدت پوست را تحریک می‌کنند. ضمناً استفاده از آنها نیز در محصولات بیو ممنوع است.

الکل ها

(الکل، الکل دنات)

الکل ها نیز به عنوان حلال و به عنوان نگه دارنده استفاده می‌شوند. آنها پوست را خشک و تحریک می‌کنند. محصولات حاوی الکل برای پوست های خشک، پوست های حساس و نوزادان توصیه نمی‌شوند. با این حال استفاده از آنها در محصولات بیو مجاز است.

فُرمالدئید و آزادکننده های فُرمالدئید

(DMDM هیدانتوئین، ایمیدازولیدینیل اوره، کاترنیوم -۱۵E)

این مواد نگه دارنده هایی هستند که در ترکیب ژل های شستشو و در برخی کیت های مانیکور استفاده می‌شوند. اما فرمالدئید سرطان زا، آلرژی زا و تحریک کننده است. استفاده از آن نیز در ترکیبات محصولات بیو ممنوع است.

تیازولینون ها

(متیل کلروایزوتیازولینون، متیل لیزوتیازولینون)

این دو تیازولینون نگه دارنده های ضد میکروبی هستند که از دو کاتون CG تشکیل شده اند. در تمام گروه های لوازم آرایش ها هم وجود دارند. به شدت آلرژی زا هستند و به همین خاطر استفاده از آنها در ترکیبات بیوع ممنوع است.

تری کلوکاربان و تریکلوزان

این نگه دارنده های ضد میکروبی و باکتری کش ها مشکوک به سمی کردن بدن هستند. حتماً می‌توان آنها را در دئودرانت ها یا محصولات ضد جوش یافت. دُز آنها باید در مدت کوتاهی پایین آورده شود. چندین مورد آلرژی در اثر مصرف لوازم آرایش حاوی این مواد گزارش شده است.

آمونیوم کواترنرها

(ترکیباتی که به این عبارات ختم می‌شوند: -مونیوم، -کلرید، -برومید)

این مواد در نرم کننده های مو و نگه دارنده ها وجود دارد، که در شامپو زدن مو و بعد از شامپو زدن مورد استفاده قرار می‌گیرند. آنها تحریک کننده و آلوده کننده هستند، بنابراین استفاده از آنها هم در محصولات بیو ممنوع شده است.

کدام ترکیبات را باید در الویت قرار دهید؟

محصولاتی که مصرف آنها در الویت قرار دارد، عبارتند از: آلوئه ورا، کرۀ کارتیه، هاماملیس، روغن بادام شیرین، روغن آرگان، بیزابولو، جوجوبا و… .

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *