افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

انگور خوراکی مناسب پوست

فواید شگفت انگیز انگور برای پوست

به گزارش پزشکین به نقل از بانوی شهر؛ انگور میوه خوشمزه و مغذی که بسیاری آن را ملکه میوه ها می دانند. این میوه نه تنها برای سلامتی بسیار مفید است بلکه فواید بسیاری برای پوست و مو نیز دارد. اگر می خواهید از فواید شگفت انگیز انگور برای پوست و مو بیشتر بدانید، این مطلب را دنبال کنید و شگفت زده شوید. انگور اکسیری جادویی برای پوست است و مصرف مرتب آن پوستی شاداب و شفاف به ارمغان می آورد.

فواید شگفت انگیز انگور برای پوست

۱ ) محافظت در برابر سوختگی ناشی از آفتاب

برخی مواقع شدت نور آفتاب به قدری زیاد است که موجب می شود پوست ما آسیب ببیند، بخصوص اگر فراموش کنیم کرم ضد آفتاب بزنیم. اما جای نگرانی نیست چرا که طبیعت به کمک ما می آید. انگور به طور شگفت انگیزی می تواند یک درمان موثر برای سوختگی باشد. کافیست چند دانه انگور را له کرده و روی سوختگی بمالید، بگذارید ۳۰ دقیقه بماند سپس با آب سرد بشویید.

چرا انگور برای درمان سوختگی موثر است؟

قسمت گوشتی انگور همچنین دانه های آن آنتی اکسیدان قوی هستند. استفاده آن روی پوست موجب می شود پوست در برابر اشعه ماورا بنفش مقاوم بماند. انگور همچنین با کاهش سرخی ایجاد شده در اثر آفتاب سوختگی به خوبی می تواند نقش یک کرم ضد آفتاب را ایفا کرده و از سلول ها در برابر آسیب محافظت کند.

۲ ) جوانسازی پوست

انگور می تواند  روی رنگ پوست شما تاثیر بگذارد و نقش یک ماده طبیعی برای جوانسازی پوست را ایفا کند. تمام آنچه نیاز دارید مقداری پالپ انگور بدون دانه است. پالپ انگور را روی پوست بمالید و به صورت دایره ای ماساژ دهید. پس از ۲۰ دقیقه پوست را بشویید.

چرا انگور یک ماده طبیعی برای جوانسازی پوست است؟

رادیکال های آزاد اصلی ترین دلیل پیرشدن پوست هستند که با چروک و خطوط اخم روی پوست نمایان می شوند. خواص آنتی اکسیدانی موجود در انگور از پوست در برابر اثر مخرب این رادیکال های آزاد محافظت می کند و موجب می شود چروک های پوست و لکه های تیره دیرتر نمایان شوند و اگر وجود دارند کاهش یابند. انگور همچنین حاوی ویتامین C بوده، که برای شکل گیری کلاژن مورد نیاز می باشد.

۳ ) نرم کننده و شفاف کننده پوست

برای اینکه پوستی نرم و صاف داشته باشید نیاز نیست همیشه سراغ لوازم آرایش گران و درمان های شیمیایی بروید. انگور می تواند نقش یک لایه بردار و شفاف کننده طبیعی پوست را ایفا کند. این ماده طبیعی می تواند کاری کند پوست شما مانند نوزادان نرم و یکدست شود. فقط کافیست از هسته انگور بعنوان لایه بردار استفاده کنید. آن را روی پوست بمالید و سپس پوست را با آب سرد بشویید. هسته انگور و عصاره آن سرشار از ویتامین E بوده که برای مرطوب و نرم شدن پوست نیاز است.

۴ ) یکدست کردن رنگ پوست

برخی مواقع ممکن است در اثر آفتاب گرفتن، نقاطی از پوست صورت شما تیره تر شود. هیچکس نمی خواهد پوستی دو رنگ داشته باشد. در چنین مواقعی انگور سبز می تواند این دو رنگی پوست را درمان کند. برای اینکار به مقداری آب انگور یا پالپ انگور احتیاج دارید. آن را روی پوستتان بمالید و بگذارید خشک شود. سپس با آب ولرم بشویید.

۵ ) از بین بردن جای زخم

هر چند وقت یکبار، هر کدام از ما با جوش و آکنه روی صورت مواجه شده ایم. اگرچه جای جوش به مرور زمان از بین می رود اما زمانیکه به زخم تبدیل شده باشد، مدت زمان بیشتری لازم دارد. انگور راه حل مشکل شماست و به از بین بردن جای جوش و زخم ایجاد شده در اثر آکنه کمک میکند.

می توانید محلولی ترکیبی از انگور سبز، یک قاشق غذاخوری زاج سفید و یک قاشق غذاخوری نمک تهیه کنید. این ترکیب را در یک فویل بپیچید و بگذارید یک ربع ساعت بپزد. بعد از اینکه محلول خنک شد آن را روی پوستتان بمالید و بگذارید ۱۵ دقیقه بماند سپس با آب گرم بشویید.

ویتامین C موجود در انگور به درمان پوست کمک کرده و دوره درمان را تسریع می کند. اگر اینکار را به طور مرتب انجام دهید خیلی سریع متوجه خواهید شد که لکه ها و جای زخم از روی صورت محو می شود.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *