افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

انعکاس درمانی از فواید تا درمان

m06

  • ماساژ پا شبیه ماساژ سوئدی است؛ شناخته‌شده‌ترین ماساژ در آمریکای شمالی. افراد معمولا از روغن‌های مخصوص ماساژ یا لوسیون‌های مربوط به آن استفاده کرده و طی حرکات یا ضربه‌های نرم و ملایم، پا را ماساژ می‌دهند.

یکی از لذت بخش ترین چیزها در این دنیا ماساژ میباشد. ماساژ انواع مختلفی دارد و حتی کشورهای شرق آسیا، هر کدام در این زمینه صاحب سبک میباشند. ولی جالب است بدانید انعکاس درمانی، یک ماساژ به حساب نمی آید. انعکاس‌ درمانی، یک روش درمانی بسیار شناخته‌شده است. این روش باعث افزایش احساس آرامش، افزایش جریان خون، کاهش درد، ‌تسکین خستگی پاها و ارتقای سلامت کلی بدن می‌شود.

تئوری بارزی که در ارتباط با انعکاس‌درمانی وجود دارد این است که در پاها و دست‌های ما نقاط بازتاب یا عکس‌العمل وجود دارد که با بعضی اندام‌ها، غده‌ها و سایر نقاط بدن مطابقت و هم‌خوانی دارد. برای مثال:
-نوکِ انگشتان پا باعث عکس‌العمل سر می‌شود.
-نقاط مربوط به قلب و سینه در اطراف گودیِ پا قرار دارد.
-نقاط مربوط به کبد، پانکراس و کلیه در هلال پا قرار دارد.
-نقاط مربوط به کمر و روده‌ها در مسیر پاشنه‌هاست.
متخصان بر این باورند که اعمال فشار در این نواحی می‌‌تواند میزان سلامت را در اندام‌های متناظر از طریق تحریک مسیرهای انرژیک افزایش دهد. در واقع این فشار، سیگنال‌هایی را در بدن منتشر می‌کند که سیستم عصبی را متعادل نموده و یا مواد شیمیایی‌ای مانند اندورفین را منتشر می‌سازد که منجر به کاهش درد و فشار خواهد شد.
به خاطر داشته باشید که میزان امنیت و کارایی این روش‌های درمانی هم‌چون انعکاس‌درمانی هنوز به لحاظ علمی به تثبیت نرسیده و در سطح گسترده‌ای ناشناخته است.
چه احساسی خواهید داشت؟
بسیاری از افراد بر این باورند که انعکاس‌درمانی بسیار تسکین‌دهنده است. در واقع انعکاس‌درمانی نباید چندان دردناک باشد. اگر احساس نامساعد و نامطلوبی داشتید، حتما به یک متخصص انعکاس‌درمانی مراجعه کنید. او می‌تواند بر روی نقاطی که باعث ایجاد حس آرامش می‌شود بیشتر تمرکز کند. برخی نواحی حساس‌تر و برخی دردناک‌تر هستند و متخصص انعکاس‌درمانی بر روی این نقاط زمان بیشتری را صرف خواهد کرد. اگر قلقلکی هستید هیچ جای نگرانی نیست. متخصص انعکاس‌درمانی می‌تواند فشار بیشتری را در پاهایتان اعمال کند.
فرق این روش با ماساژ پا چیست؟
ماساژ پا شبیه ماساژ سوئدی است؛ شناخته‌شده‌ترین ماساژ در آمریکای شمالی. افراد معمولا از روغن‌های مخصوص ماساژ یا لوسیون‌های مربوط به آن استفاده کرده و طی حرکات یا ضربه‌های نرم و ملایم، پا را ماساژ می‌دهند. انعکاس‌درمانی کاملا با این چیزها تفاوت دارد. در شرایطی که بسیاری از افراد معتقدند که انعکاس‌درمانی بسیار تسکین‌دهنده و آرام بخش است، این روش بر مبنای این نظریه قرار دارد که نقاط خاصی از پا با برخی اندام‌ها و بخش‌های بدن هم‌خوانی و تناظر دارد و به همین خاطر، اعمال فشار در این نقاط روی پا می‌تواند منجر به سلامت اندام‌های متناظر آن شود.
چرا افراد انعکاس‌درمانی انجام می‌دهند؟
به خاطر:
-رفع استرس و بیماری‌های مرتبط با استرس
سردردهای تنشی
-اختلالات هاضمه
-آرتروز
-بی‌خوابی
-عدم تعادل هورمونی
-آسیب‌های ورزشی
-اختلالات قاعدگی مانند سندروم پیش از قاعدگی (PMS)
-مشکلات هاضمه مانند یبوست
-کمردرد
انعکاس‌درمانی، یک روش درمانی بسیار شناخته‌شده است. این روش باعث افزایش احساس آرامش، افزایش جریان خون، کاهش درد، ‌تسکین خستگی پاها و ارتقای سلامت کلی بدن می‌شود.
هم‌چنین اغلب بعد از عمل جراحی و یا برای مراقبت‌های تسکین‌دهنده و از بین‌برنده درد هم از انعکاس‌درمانی استفاده می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهد که یک‌سوم ‌بیمارانی که دچار سرطان هستند از این روش در قالب یک روش درمانی تکمیلی استفاده می‌کنند.
این روش به چه صورت است؟
این روش در حالت عادی چیزی حدود ۴۵ دقیقه تا ۱ ساعت طول کشیده و اغلب با مشاوره درباره وضعیت سلامتی و شیوه زندگی شما آغاز می‌شود. بعد پزشک از شما خواهد خواست تا کفش و جوراب‌هایتان را درآورده و با آرامش روی صندلی‌هایی که به عقب خم می‌شوند یا روی میز ماساژ دراز بکشید. متخصص انعکاس‌درمانی، پاهای شما را ارزیابی کرده و بعد نقاط مختلف آن را به منظور شناسایی نقاطی که میزان حساسیت یا فشار در آن بیشتر است تحریک خواهد کرد. سپس با حرکات تند و تیز، پایتان را گرم می‌کند. در مرحله بعد از نوک تا پاشنه پا و بر اساس میزان آرامش و حس مطلوبی که در شما می‌بیند، این نواحی را فشار خواهد داد. او همه این کارها را با استفاده از لوسیون یا روغن انجام می‌دهد.
بعد از این کار، ‌چه احساسی خواهید داشت؟
اکثر افراد بعد از انجام این روش درمانی، احساس آرامش و راحتی خواهند داشت. و ممکن است حتی خوابشان بیاید. ممکن است در برخی مواقع افراد حالت عصبی، تشویش و یا غم داشته باشند، اما این حالت‌ها موقت بوده و بخشی از فرآیند التیام در این روش محسوب می‌شود.
هشدارها
اگر به این نتیجه رسیدید که از روش انعکاس‌درمانی استفاده کنید، در آغاز کار حتما با پزشک مشورت کنید. حتما مختصری درباره‌ وضعیت سلامت خود با پزشک مربوطه صحبت کنید. اگر پایتان زخم است یا دچار جراحت شده و یا از بیماری‌های رگ‌های خونی مانند لخته‌های خونی یا بیماری‌های دیگر رنج می‌برید و یا باردار هستید، انعکاس‌درمانی می‌تواند برای شما گزینه‌ای امن و مطمئن باشد.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *