افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

اقداماتی درباره امکان جلوگیری از ام اس

اقداماتی درباره امکان جلوگیری از ام اس

  • استرس‌های روحی و هیجانی نیز می‌توانند خطر ابتلا به ام اس را افزایش دهند. در نتیجه بهتر است افراد از این حس‌ها تا جای ممکن جلوگیری کنند و استرس را از خود دور کنند.

 

برخی از اقداماتی که می‌تواند به هر یک از ما برای جلوگیری از ابتلا به بیماری ام اس کمک کند را می‌خوانیم.

– کمبود ویتامین D یکی از مواردی است که در ابتلا به بیماری ام‌اس می‌تواند موثر باشد. ویتامین D را می‌توان در زرده تخم‌مرغ، شیر، ماست، پنیر، کره حیوانی، روغن کبد ماهی و … جستجو کرد.

– استرس‌های روحی و هیجانی نیز می‌توانند خطر ابتلا به ام اس را افزایش دهند. در نتیجه بهتر است افراد از این حس‌ها تا جای ممکن جلوگیری کنند و استرس را از خود دور کنند.

– خوردن فیبرها نیز می‌تواند به این پیشگیری کمک کند. فیبرها را در خوراکی‌هایی مانند خربزه و طالبی و سبزیجات می‌توانید پیدا کنید.

– یکی از رژیم‌های غذایی معروف برای جلوگیری از ابتلا به ام‌اس، خوردن ماهی است. ماهی حاوی موادی است که در عدم ابتلا و کنترل ام اس نقش مهمی می‌تواند ایفا کند.

– روغن زیتون، آووکادو و سایر چربی‌های تک غیراشباعی را جایگزین سایر روغن‌ها کنید.

– مصرف دخانیات، یکی از عوامل موثر در ابتلا به ام‌اس است. افراد سیگاری یا کسانی که دخانیات مصرف می‌کنند بیش از دیگران در معرض ام اس قرار خواهند گرفت.

– فناوری و امواجی که تلفن همراهمان می‌تواند از خود ساطع کرده و ما را در بر بگیرد، خطری برای مبتلاشدن به ام‌اس هستند. بنابراین تا می‌توانید خود را از این امواج دور کنید.

– شاید به‌نظر نیاید اما محل زندگی در ابتلا به ام‌اس موثر است. مکان‌هایی که پارازیت بیشتر، آلودگی شدیدتر و فاضلاب‌های وسیع‌تری دارند، خطرات ابتلا به این بیماری را چندین برابر افزایش می‌دهند.

– خوردن روزانه یک لیوان شیر، خطر ابتلا به ام‌اس را تا چهار برابر کاهش خواهد داد، پس از آن غافل نشوید.

– خوردن میوه‌های بنفش و قرمز (تمشک و شاتوت و …) و میوه‌های زرد و نارنجی را در برنامه‌ خوراک روزانه خود قرار دهید. دسته اول تاثیر رادیکال‌های آزاد را بر بدن شما کاهش خواهد داد و دسته دوم باعث می‌شود که اعصاب شما عملکرد بهتری داشته باشد.

– گوجه فرنگی بخورید. این ماده خوراکی قرمزرنگ اگر روزی به اندازه یک عدد میل شود، کاهش خطر ابتلا به ام‌اس را در پی خواهد داشت.

 

منبع : الو دکتر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *