افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

افکار اشتباهی که درباره روانشناس ها داریم

  • افراد معتاد به الکل و سیگار می توانند هر زمان که بخواهند ترک کنند. برخلاف این باور، تحقیقات نشان داده است که تنها ۱۸ درصد افراد معتاد به الکل یا سیگار می توانند ترک کنند و بقیه افراد هیچ گاه موفق نمی شوند.

در زندگی روزمره اتفاقات و رویداد هایی برای همه ی افراد جامعه رخ می دهد ، این موضوع باعث شکل گرفتن باورهایی در سطح جامعه می شود. بسیاری از این باور ها درست است اما در مواردی نیز این باور ها توسط دانشمندان و متخصصان رد می شود.

هر یک از ما در زندگی مان نسبت به رویدادها و پدیده های مختلف باورهایی داریم که گاه حاضریم بشدت از آنها دفاع کنیم و هیچ گونه حرفی برخلاف آن نشنویم. برخی از این باورها محصور به یک فرهنگ یا جامعه خاص نیست و چنان تعمیم یافته است که اکنون بسیاری از مردم جهان به آنها اعتقاد دارند.

 

این باورها که بدون هیچ گونه پشتوانه علمی است شبیه افسانه هایی می ماند که نسل به نسل به ما انتقال یافته و ما آن را پذیرفته ایم. در زیر به برخی از این باورهای نادرست که در تحقیقات مختلف روان شناسان به نادرستی و بی اعتباری آنها اشاره شده است، می پردازیم.

 

بروز خشم بهتر از فرونشاندن آن است. اکنون روان شناسان دریافته اند که بروز خشم در واقع موجب بیشتر شدن خشم و پرخاشگری می شود. ضربه زدن یا شکستن چیزی بعد از خشم موجب کاهش آن و احساس بهتر نمی شود، بلکه این کارها منجر به افزایش خشم می شود. بهتر است خشم خود را مدیریت و کنترل کنیم، نفس های عمیق بکشیم و فکرمان را در مورد موقعیتی که منجر به خشمگینی ما شده است، تغییر دهیم.

 

افراد معتاد به الکل و سیگار می توانند هر زمان که بخواهند ترک کنند. برخلاف این باور، تحقیقات نشان داده است که تنها ۱۸ درصد افراد معتاد به الکل یا سیگار می توانند ترک کنند و بقیه افراد هیچ گاه موفق نمی شوند.

 

هر قدر که سن ما بالاتر می رود، غمگین تر می شویم. تحقیقات نشان می دهد، شادترین گروه سنی افراد بالای ۶۵ سال هستند. در یک تحقیق که روی ۲۸ هزار آمریکایی انجام شد، یک سوم از افراد مسن گزارش کرده بودند که خیلی شاد هستند.

 

اغلب افراد تنها از ۱۰ درصد مغزشان استفاده می کنند. دکتر لیلینفیلد، روان شناس آمریکایی این باور را یک تفسیر انحرافی از ادعاهای قدیمی می داند، یعنی زمانی که دانشمندان هنوز از عملکرد ۹۰ درصد مغز آگاه نبودند. او می گوید: «من آرزو می کنم که این افسانه درست باشد، اما متاسفانه درست نیست.»

 

متضادها جذب همدیگر می شوند. به باور روان شناسانی همچون دکتر لیلینفیلد، این یک افسانه بالقوه خطرناک است، زیرا این باور می تواند افراد را برای دوستی و ازدواج به آدرس های غلطی بفرستد. تفاوت زیاد همسران در ویژگی های شخصیتی، باورها و نگرش ها یکی از عمده ترین دلایل شکست افراد در زندگی مشترک است.

 

می توانید هرکاری را که بخواهید انجام دهید. این نکته درست است که باید خودپنداره تان را بهبود ببخشید، گفت وگوی منفی با خود نداشته باشید و به خود پیام های تصدیق کننده بدهید، اما آیا باید صرفا اعتماد به نفس را افزایش داد؟ احتمالا نمی توانید تنها با داشتن اعتماد به نفس بالا در کاری موفق شوید، مگر این که مهارت کاری را که می خواهید انجام دهید، داشته باشید.

 

می توانید همیشه خوشبین باشید. شما واقعا نمی توانید هر لحظه از روز دقیقا فکرتان را کنترل کنید و مراقب افکار منفی تان باشید. این کار تقریبا ناممکن است. شما نباید خود را برای داشتن افکار منفی تنبیه کنید. به این ترتیب قادر خواهید بود که این چرخه را متوقف کنید.

 

بازی های ذهنی شما را باهوش تر می کند. بازی کردن با بازی های ذهنی همچون سودوکو شما را تنها در این بازی یا یک بازی بسیار شبیه به آن باهوش تر می کند.

 

شما باهوش تر از متوسط افراد جامعه هستید. تحقیقات نشان داده، حدود ۷۰ درصد افراد فکر می کنند باهوش تر از میانگین جامعه هستند. در حالی که این گونه نیست. تحقیقات روان شناسان نشان می دهد ۷۰ درصد افراد هر جامعه ای دارای هوش متوسط (بهره هوشی ۹۰ تا ۱۱۰) هستند.

 

شما می توانید چند کار را بخوبی با هم انجام دهید. انجام دو کار با هم در یک زمان به معنای آن است که توجه کمتری به هر یک از آنها دارید. در واقع غیرممکن است که شما بتوانید چند کار را با هم به طور همزمان بخوبی انجام دهید.

 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *