افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

افزایش سوخت و ساز بدن با کربوهیدرات ها

  • پژوهشگران همچنین دریافتند که زمان ورزش نیز ممکن است در سودمندی سوخت و ساز بدن نقش مهمی ایفا کند. نویسنده ارشد این مطالعه می گوید تغییرات کوچک می تواند تفاوت هایی ایجاد کند. مانند تماشای غذایی که می خورید یا ورزش کردن در زمان نامناسب.

 

کاهش کربوهیدرات ها و شیرینی ممکن است به بهبود عملکرد سوخت و ساز بدن کمک کند در حالیکه ورزش قبل از غذا ممکن است این اثر را نداشته باشد. براساس مطالعات انجام شده، خوردن غذاهایی که دارای کربوهیدرات کمی هستند، ممکن است باعث تغییرات سالم سوخت و ساز در زنان شوند. در حالیکه این امر در غذاهایی که کربوهیدرات بالاتری دارند اتفاق نمی افتد.

پژوهشگران همچنین دریافتند که زمان ورزش نیز ممکن است در سودمندی سوخت و ساز بدن نقش مهمی ایفا کند. نویسنده ارشد این مطالعه می گوید تغییرات کوچک می تواند تفاوت هایی ایجاد کند. مانند تماشای غذایی که می خورید یا ورزش کردن در زمان نامناسب.

زمانی که افراد سه وعده غذایی حاوی تنها ۳۰ درصد کربوهیدرات در طی یک دوره ۲۴ ساعته بخورند، آنها حدود ۳۰ درصد مقاومت انسولین بعد از غذا را کاهش می دهند. انسولین هورمونی است که کمک می کند بدن، کربوهیدرات های غذا را برای سوخت سلول های سایر اندام و مغز استفاده کند.

افرادی که به انسولین مقاوم هستند بیشتر در معرض ابتلا به دیابت قرار دارند. براساس یک تحقیق انجام شده زنان به دو گروه تقسیم شدند. به این صورت که یک گروه دو ساعت قبل از غذا و گروه دیگر یک ساعت قبل از غذا شروع به ورزش کردند.

با توجه اینکه ورزش به کاهش مقاومت به انسولین کمک می کند و قند خون را کاهش می دهد. اما در این مطالعه ورزش قبل از غذا باعث بالا رفتن سطح قند خون شده است. در واقع در طول زمانی که ورزش می کنید، شما انرژی برای راه اندازی هورمون هایی لازم دارید که وظیفه آنها آزادسازی قند خون از کبد است.

اکثر بافت هایی که به انسولین مقاوم می شوند اجازه می دهند تا مغز و ماهیچه ها از این قند اضافی استفاده کنند، ولی ماهیچه ها تمام این قند اضافی را برای تمرین مصرف نمی کنند، بلکه مقدار زیادی از آن در بدن شما باقی می ماند.

اگر شما بعد از خوردن غذا ورزش می کنید، به جای اینکه سوخت لازم از کبد تأمین شود، از غذای شما به دست می آید و قند اضافی از غذای شما برای سوخت و ساز مورد استفاده قرار می یگیرد. کارشناسان توصیه می کنند حدود ۴۰ دقیقه بعد از غذا ورزش کنید.

با این وجود نمی توان به طور دقیق گفت که مصرف غذاهای با کربوهیدرات پایین یا ورزش بعد از غذا می تواند روی دیابت نوع ۲ تأثیرگذار باشد. متخصص تغذیه و فیزیولوژیست ورزش، سامانتا هلر از دانشگاه نیویورک می گوید: اکثر افراد می توانند مصرف غذاهایی مانند فست فود، تنقلات، نوشابه ها و دسر را در رژیم غذایی خود کاهش دهند. ولی مردم همچنین باید بدانند چگونه میزان دریافت پروتئین را متوازن و مدیریت کنند.

او پیشنهاد می دهد از پروتئین های سالم مانند تخم مرغ، روغن مغزها، مرغ، گوشت بدون چربی همراه با هر وعده غذایی استفاده شود. همچنین افزود: استفاده از این مواد علاوه بر اینکه مدت زمان بیشتری قند خون را ثابت نگه می دارد، باعث می شود تا شما احساس سیری طولانی مدتی نیز داشته باشید.

البته ورزش هم نباید فراموش شود. برای اکثر مردم بهترین زمان ورزش زمانی است که واقعاً قصد دارند آن را انجام دهند. در حین ورزش مایعات زیاد بنوشید و اگر تمرینات سخت ورزشی انجام می دهید، به مواد غذایی نیاز دارید. فقط باید به  آخرین باری که غذا خورده اید توجه کنید.

منبع: دکتر سلام

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *