افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

افراد چاق برای بهتر خوابیدن وزن کم کنند

1

 

  • محققین اعلام کردند که کاهش وزن، کاهش شاخص توده بدن و از همه مهم تر کم شدن چربی دور شکم موجب رفع اختلالات خواب و بهبود کیفیت خواب می گردد.

پژوهشگران علوم پزشکی می گویند بررسی های صورت گرفته نشان می دهد که کاهش وزن به ویژه در ناحیه شکم از طریق رژیم غذایی یا ورزش و یا هر دو این عوامل، موجب بهبود چشمگیر در کیفیت خواب افراد چاق می شود. در حقیقت می توان گفت چاقی با بد خوابی ارتباط مستقیمی دارند.

یافته‌های این پژوهش جدید نشان می‌دهد که کیفیت پایین خواب در افراد بسیار چاق با بروز اختلالات خلقی و کیفیت پایین زندگی مرتبط است.

پس از کنترل مولفه‌هایی نظیر سن، جنس، فشار خون بالا، دیابت و آپنه انسدادی خواب، مشخص شد کیفیت خواب و بی‌خوابی روزانه با اختلال خلقی و کاهش کیفیت زندگی مرتبط است.

طی این پژوهش، محققان دانشگاه بیرمنگهام انگلیس، ۲۷۰ شخص با میانگین سن ۴۳ سال و شاخص توده بدنی ۴۷ کیلوگرم بر متر مربع را مورد بررسی قرار دادند. ۸.۷۸ درصد از شرکت کنندگان بد خواب بودند که کل زمان خواب آن‌ها حدود ۶ ساعت و ۲۰ دقیقه برآورد شد. ۵۲ درصد از شرکت کنندگان مضطرب و ۴۳ درصد افسرده نیز بودند.

به گفته محققان افراد بسیار چاق باید از نظر مشکلات مرتبط با خواب همواره تحت نظارت‌های پزشکی قرار گیرند، چرا که بهبود کیفیت خواب می‌تواند بدن افراد دچار چاقی مفرط را از نظر فیزیکی، ذهنی، روانی و احساسی در شرایط مناسبی قرار دهد.

محققین اعلام کردند که کاهش وزن، کاهش شاخص توده بدن و از همه مهم تر کم شدن چربی دور شکم موجب رفع اختلالات خواب و بهبود کیفیت خواب می گردد.

افراد بسیار چاق باید از نظر مشکلات مرتبط با خواب همواره تحت نظارت‌های پزشکی قرار گیرند، چرا که بهبود کیفیت خواب می‌تواند بدن افراد دچار چاقی مفرط را از نظر فیزیکی، ذهنی، روانی و احساسی در شرایط مناسبی قرار دهد.

یافته‌های این پژوهش در مجله «خواب» منتشر شده است.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *