افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

اعتیاد به اینترنت یکی از عوامل انزوا و افسردگی

اعتیاد به اینترنت یکی از عوامل انزوای و افسردگی

  • افراد افسرده در بسیاری مواقع به درمان های صحیح رجوع نمی کنند لذا صحبت کردن فرد افسرده با افراد ذیصلاح مانند خانواده و روانشناسان می تواند منجر به درمان این بیماری شود.

 

افسردگی، یک بیماری است که متاسفانه در کشور ما زیاد شده است و بسیاری از افراد را به انزوا می کشاند. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان اظهار داشت: یکی از علل های این بیماری اعتیاد به اینترنت می باشد که کوچک و بزرگ هم نمی شناسد. اعتیاد به اینترنت باعث افت تحصیلی در دانش آموزان و جدایی در بین جوانانمان شده است.

 سید وحید احمدی طباطبایی  افزود: وزارت بهداشت با شعار زندگی سالم و بانشاط و امید تاکید بر سه عامل تحرک بدنی و پرهیز از دخانیات و تغذیه سالم دارد که اگر این عوامل رعایت شود از بیماری هایی چون دیابت، قلبی و عروقی جلوگیری می شود.
وی با بیان اینکه حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد جمعیت جامعه دچار افسردگی هستند گفت: بسیاری از مشکلات ریشه در افسردگی دارد.
وی اظهار کرد: افراد افسرده در بسیاری مواقع به درمان های صحیح رجوع نمی کنند لذا صحبت کردن فرد افسرده با افراد ذیصلاح مانند خانواده و روانشناسان می تواند منجر به درمان این بیماری شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: برنامه های پیشگری از افسردگی در مدارس به سمت مثبت اندیشی در کودکان و مداخله در امور والدینی که مهارت فرزند پروری را نمی دانند پیش می رود.
وی با اشاره به اینکه سیاه نمایی در امور مختلف بیش از حد سلامت روانی جامعه را به خطر می اندازد گفت: انسجام جامعه در سلامت افراد بسیار مهم و تاثیرگذار است و باید به این مهم توجه کرد.
احمدی طباطبایی با بیان اینکه پرونده الکترونیک سلامت در حوزه بهداشت به صورت رایگان و با هدف غربالگری زودرس و پیشگری از بیماری ها برای همه اقشار جامعه تشکیل می شود افزود: در حال حاضر به تمام گروه های سنی بسته مراقبتی ارائه می شود.
وی بیان کرد: بیش از ۷۰ درصد جمعیت زیر پوشش دانشگاه کرمان پرونده الکترونیک سلامت دارند که در آینده به ۸۰ تا ۸۵ درصد افزایش خواهد یافت.
وی گفت: احداث ۱۶۹ مرکز بهداشتی درمانی شهری و روستایی با بودجه ۸۰ میلیارد تومان و حمایت وزارت بهداشت از سال گذشته آغاز شده است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان به طرح پزشک خانواده روستایی اشاره و تصریح کرد: این طرح اکنون در شهرهای ۲۰ هزار نفر اجرا می شود و در آینده در شهرهای بین ۲۰ تا ۵۰ هزار نفر اجرا خواهد شد.
وی با طرح این شعار که ‘بیایید با هم صحبت کنیم’ به عنوان شعار سال جاری گفت: صدای مشاور بهزیستی نیز با شماره های ۱۲۶ به منظور مشاوره و جلوگیری از افسردگی آماده ارائه خدمات است.
اول تا هفتم اردیبهشت هفته سلامت نامگذاری شده است.

منبع : دکتر سلام

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *