افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

اعتماد به نفس از افزایش تا پیشگیری از کاهش آن

Strong child with muscles drawn on chalkboard in elementary scho

  • افراد توانایی‌های خود را باور نداشته و همیشه خود را با دیگران مقایسه می‌کنند و با کوچکترین نظر منفی از جانب دیگران دچار آشفتگی روحی می‌شوند.

لازمه افزایش اعتماد به نفس را می شناسید ؟برای بالابردن عزت نفس از چه راهکارهایی می توانیم کمک بگیریم آشفتگی روحی و نادیده گرفتن استعدادها و توانایی های فردی تاثیر زیادی بر سلامتی ما خواهد گذاشت این امر در موفقیت شما و فرزندانتان تاثیرات فراوانی خواهد گذاشت جازه ندهید کاهش عزت نفس در روند زندگی تان اختلال ایجاد کند به پیشنهادات ما در این زمینه دقت کنید.
قدرت تصمیم‌گیری و میزان موفقیت هر انسان بستگی به میزان عزت‌نفس او دارد بنابراین نقش عزت نفس در زندگی انسان بسیار مهم و چشمگیر است.
محمد تکلو کارشناس روان‌شناسی با اشاره به تعریف عزت‌نفس یا حرمت‌نفس و تأثیر آن بر زندگی فرد، اظهار داشت: عزت‌نفس در واقع یک حس درونی است که در ضمیر ناخودآگاه فرد از همان ابتدای کودکی شکل می‌گیرد و کسی که عزت‌نفس نداشته باشد نمی‌تواند خواسته‌های خود را در زندگی عملی کند.
وی با تأکید براینکه عزت‌نفس به معنای شناخت توانایی‎ها، استعداد، باور و اعتقادی است که فرد نسبت به خود دارد، تصریح کرد: افرادی که عزت‌نفس یا حرمت‌نفس ندارند از لحاظ روحی بسیار حساس و شکننده‌اند و چون در زندگی احساس خلاء می‌کنند به دیگران وابسته هستند و همیشه احساس بدی نسبت به خود دارند و وجود خود را بی ارزش می‌دانند.
این کارشناس در ادامه گفت: این افراد توانایی‌های خود را باور نداشته و همیشه خود را با دیگران مقایسه می‌کنند و با کوچکترین نظر منفی از جانب دیگران دچار آشفتگی روحی می‌شوند.
تکلو افزود: افراد باید سعی کنند با شناخت توانایی‌های خود حرمت‌نفس یا عزت‌نفس خود را افزایش دهند و به خود اعتماد داشته باشند و سعی کنند شرایط زندگی خود را آنگونه که هست بپذیرند و هیچ‌وقت خود را بادیگران مقایسه نکنند.
وی در پایان گفت: در خانواده والدین نقش موثری در تربیت فرزندان و داشتن حرمت‌نفس افراد دارند آنها باید بکوشند فرزندشان را تشویق کنند و از شرطی کردن آنها بپرهیزند.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *