افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

اطلاعیه در مورد تکذیب شایعه جذام مرغی

  • مدیر کل دامپزشکی استان کرمانشاه با تکذیب شایعاتی مبنی بر وجود بیماری جذام مرغی در پرندگان، گفت: بیماری با عنوان جذام مرغی وجود ندارد و اصولا بیماری جذام در انواع طیور تاکنون مشاهده نشده و فقط در انسان حائز اهمیت است.

متاسفانه در میان مردم در سراسر جهان شایعاتی پخش میشود که تاسف بار تر از آن این است که اکثر مردم این شایعات را باور میکنند.در هر موضوعی شایعات وجود دارد و شایعات به نوعی با دلیل پخش میشوند که انسان بر سر ناچاری باورش میکند.چند وقت است که میگویند بیماری جذام مرغی آمده است،آیا این گفته صحت دارد؟

مدیر کل دامپزشکی استان کرمانشاه با تکذیب شایعاتی مبنی بر وجود بیماری جذام مرغی در پرندگان، گفت: بیماری با عنوان جذام مرغی وجود ندارد و اصولا بیماری جذام در انواع طیور تاکنون مشاهده نشده و فقط در انسان حائز اهمیت است.

دکتر نادر پرور با تکذیب شایعاتی مبنی بر وجود بیماری جذام مرغی در پرندگان، گفت: بیماری با عنوان جذام مرغی وجود ندارد و اصولا بیماری جذام در انواع طیور تاکنون مشاهده نشده و فقط در انسان حائز اهمیت است.

وی با اشاره به تصاویری که به نام جذام مرغی اخیرا در شبکه های مجازی منعکس شده است، افزود: این تصاویر منتشر شده مربوط به یک بیماری به نام درماتیت یا آبسه کف پا در مرغ است.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه درماتیت یک بیماری معمولی در طیور است، تصریح کرد: این بیماری به دلیل عدم مدیریت سالن های نگهداری طیور و به ویژه شرایط تهویه نامناسب همراه با رطوبت، نامناسب بودن کف و بستر سالن و در مواردی کمبود ویتامین A و به ویژه بیوتین ایجاد می شود.

به گفته این مسئول، مسئولین فنی بهداشتی کشتارگاه ها کاملا بر این موارد نظارت دارند و حتی در صورت وجود این بیماری(آبسه کف پا) نیز مرغ‌های مشکل دار از چرخه کشتار حذف می‌شوند.

پرور با اشاره به وجود ۶ کشتارگاه صنعتی طیور در استان کرمانشاه و نظارت مستمر دکتر دامپزشک، کارشناس دامپزشکی و روحانی ناظر شرعی بر چرخه کشتار به مصرف کنندگان توصیه کرد، بدون توجه به شایعات، گوشت مرغ مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و مجاز تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند.

منبع : دکتر سلام

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *