جدیدترین مطالب پزشکی و سلامت در سایت پزشکین تبلیغات



اطلاعات کامل درباره ویتامین B6 و منابع علائم کمبود ویتامین ب ۶

 

 

  • کمبود ویتامین B۶ باعث تورم بدن، ریختن موها و خونریزی می‎شود و پوست بدن شوره می‎زند. اگر این کمبود ادامه پیدا کند باعث کم‎خونی و از بین رفتن بافت‎های بدن می‎گردد.

ویتامینB۶ در بسیاری از غذاها وجود دارد، با خوردن غذا وارد بدن می شود و از قمستهای ابتدایی روده جذب خون می شود . در بدن ما تولید و تبدیل پروتئین ها وابستگی زیادی به B۶ دارد . عارضه کمبودB۶، اختلالات عصبی است همچنین احساس ضعف و ناتوانی به دلیل تحلیل عضلات ، احساس خواب آلودگی و عوارض دیگر .

–   ویتامین B۶ حلال در آب است و مازاد آن از بدن دفع می‎گردد و به خاطر همین هنگام کمبود در بدن باید جایگزین شود.

–  ویتامین B۶ از سه ماده پیریدوکسین (Pyridoxine) ، پیریدوکسال (Pyridoxal) ، پیریدوکسامین (Pyridoxamine) ساخته شده است که همگی به هم مرتبط بوده و با هم عمل می‎کنند.

–   ویتامین B۶ باعث جذب پروتئین و چربی در بدن می‎شود.

–   ویتامین B۶ ضدتهوع است.

–  کمبود ویتامین B۶ باعث تورم بدن، ریختن موها و خونریزی می‎شود و پوست بدن شوره می‎زند. اگر این کمبود ادامه پیدا کند باعث کم‎خونی و از بین رفتن بافت‎های بدن می‎گردد.

–   کمبود  ویتامین B۶ باعث ضعف اعصاب و فعالیت عصبانی، دشواری در راه رفتن و درد شکم را به وجود می‎آورد.

–  خانم‎هایی که دچار حالت استفراغ حاملگی می‎شوند بهتر است روزانه کمی بادام زمینی میل کنند چون مقدار ویتامین B۶ در آن زیاد است.

–   برای لطافت پوست بدن نیاز به ویتامین B۶ دارد.

–   ویتامین B۶ از تنش عضلات جلوگیری می‎کند.

–   ویتامین B۶ درمانگر زخم‎های عضلانی شدید و دردهای عضله می‎باشد.

–   کسانی که میگرن دارند ویتامین B۶ استفاده کنند.

–    ویتامین B۶ از سقط جنین جلوگیری می‎کند.

–      کمبود ویتامین B۶ باعث چاک زبان می‎گردد.

–     ویتامین B۶ حفظ تعادل سدیم و پتاسیم در بدن است.

–     کمبود ویتامین B۶ باعث کندذهنی و فراموشی می‎گردد.

–     ویتامین B۶ حفظ کننده سطح طبیعی منیزیم در خون است.

–    اگر می‎خواهید نتیجه خوبی از ویتامین B۶ بگیرید آن را همراه ویتامین C و منیزیوم استفاده کنید.

–      ویتامین B۶ برای جذب کامل ویتامین B۱۲ ضروری است.

–       ویتامین B۶ در جذب اسید نیوکلئیک (یک ماده ضدپیری) کمک می‎کند.

–       ویتامین B۶ مدر می‎باشد.

–    منجمد کردن میوه‎‎ها و سبزی‎ها باعث از بین رفتن ویتامین B۶ می‎شود.

–     غذاهایی که به مدت طولانی ذخیره می‎شود و کنسرو کردن آن‎ها همچنین الکل و استروژن دشمن ویتامین B۶ می‎باشد.

–     گوشت بریان ویتامین B۶ آن کم است.

–     خانم‎هایی که قرض ضدبارداری استفاده می‎کنند نیاز بیشتری به B۶ دارند.

–     ویتامین B۶ را می‎توان در سبوس، گندم، برنج، جو، جوانه گندم، جگر، مخمر آبجو، قلوه، سویا، طالبی، کلم، بادام زمینی، گردو، زرده تخم‎مرغ، گوشت، سیب‎زمینی، شیر، گاو، لوبیا، موز، خربزه، انگور، انجیر، کلم، تره فرنگی و فلفل سبز پیدا نمود.

–   ویتامین B۶ حلال در آب است و مازاد آن از بدن دفع می‎گردد و به خاطر همین هنگام کمبود در بدن باید جایگزین شود.

–  ویتامین B۶ از سه ماده پیریدوکسین (Pyridoxine) ، پیریدوکسال (Pyridoxal) ، پیریدوکسامین (Pyridoxamine) ساخته شده است که همگی به هم مرتبط بوده و با هم عمل می‎کنند.

–   ویتامین B۶ باعث جذب پروتئین و چربی در بدن می‎شود.

–   ویتامین B۶ ضدتهوع است.

–  کمبود ویتامین B۶ باعث تورم بدن، ریختن موها و خونریزی می‎شود و پوست بدن شوره می‎زند. اگر این کمبود ادامه پیدا کند باعث کم‎خونی و از بین رفتن بافت‎های بدن می‎گردد.

–   کمبود  ویتامین B۶ باعث ضعف اعصاب و فعالیت عصبانی، دشواری در راه رفتن و درد شکم را به وجود می‎آورد.

–  خانم‎هایی که دچار حالت استفراغ حاملگی می‎شوند بهتر است روزانه کمی بادام زمینی میل کنند چون مقدار ویتامین B۶ در آن زیاد است.

–   برای لطافت پوست بدن نیاز به ویتامین B۶ دارد.

–   ویتامین B۶ از تنش عضلات جلوگیری می‎کند.

–   ویتامین B۶ درمانگر زخم‎های عضلانی شدید و دردهای عضله می‎باشد.

–   کسانی که میگرن دارند ویتامین B۶ استفاده کنند.

–    ویتامین B۶ از سقط جنین جلوگیری می‎کند.

–      کمبود ویتامین B۶ باعث چاک زبان می‎گردد.

–     ویتامین B۶ حفظ تعادل سدیم و پتاسیم در بدن است.

–     کمبود ویتامین B۶ باعث کندذهنی و فراموشی می‎گردد.

–     ویتامین B۶ حفظ کننده سطح طبیعی منیزیم در خون است.

–    اگر می‎خواهید نتیجه خوبی از ویتامین B۶ بگیرید آن را همراه ویتامین C و منیزیوم استفاده کنید.

–      ویتامین B۶ برای جذب کامل ویتامین B۱۲ ضروری است.

–       ویتامین B۶ در جذب اسید نیوکلئیک (یک ماده ضدپیری) کمک می‎کند.

–       ویتامین B۶ مدر می‎باشد.

–    منجمد کردن میوه‎‎ها و سبزی‎ها باعث از بین رفتن ویتامین B۶ می‎شود.

–     غذاهایی که به مدت طولانی ذخیره می‎شود و کنسرو کردن آن‎ها همچنین الکل و استروژن دشمن ویتامین B۶ می‎باشد.

–     گوشت بریان ویتامین B۶ آن کم است.

–     خانم‎هایی که قرض ضدبارداری استفاده می‎کنند نیاز بیشتری به B۶ دارند.

–     ویتامین B۶ را می‎توان در سبوس، گندم، برنج، جو، جوانه گندم، جگر، مخمر آبجو، قلوه، سویا، طالبی، کلم، بادام زمینی، گردو، زرده تخم‎مرغ، گوشت، سیب‎زمینی، شیر، گاو، لوبیا، موز، خربزه، انگور، انجیر، کلم، تره فرنگی و فلفل سبز پیدا نمود.

اشتراک:


نظر خود را بیان کنید