افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

اطلاعات کامل درباره دندان عقل

 

  • جراح نسخه ای برای تسکین درد و در صورت لزوم آنتی بیوتیک و دستوراتی برای بهبودی در خانه به شما خواهد داد. در طی چند روز بعد فعالیت خود را محدود کنید و بیش تر به استراحت بپردازید تا روند بهبود تسریع شود

تحقیقات انجام شده در زمینه دندان‌های عقل نشان می‌دهد كه این دندان‌ها در بسیاری ازموارد، مشكل‌ساز بوده و به جراحی ختم شده‌اند. گاهی در پشت دندان عقل تان، یك تكه از مخاط قرار دارد كه گاهی روی سطح دندان عقل را می‌پوشاند كه با فشار دندان‌های بالا زخمی می‌شود. گاهی دندان عقل شما كاملاً به صورت افقی در استخوان فك قرار گرفته است و به‌جای این‌كه عمودی بالا بیاید به سمت جلو، حركت می‌كند.


آمادگی برای جراحی :
ممکن است مجبور شوید چند روزی از محل کار خود یا مدرسه مرخصی بگیرید تا زمان کافی برای استراحت داشته باشید. قبل از جراحی به اندازه کافی خواب و استراحت داشته باشید آرامش خودرا حفظ کنید و در صورتی که اضطراب دارید پس از مشورت با جراح ـ قبل از جراحی از قرص های آرام بخش استفاده کنید.

جراحی :
آمادگی لازم جهت انجام یک جراحی نیم ساعته را داشته باشید اگر دندان شما رویش یافته باشد بدون ایجاد برش جراحی روی لثه کشیده می شود. در صورتی که دندان شما نهفته با نیمه نهفته باشد ، برش لثه لازم خواهد بود. سپس جراح ، استخوان فک را برداشته و گاهی دندان را هم تکه تکه می کند تا به آسانی خارج شود. برای به هم رساندن لبه های برش از بخیه استفاده می شود.

بعد از جراحی :
جراح نسخه ای برای تسکین درد و در صورت لزوم آنتی بیوتیک و دستوراتی برای بهبودی در خانه به شما خواهد داد. در طی چند روز بعد فعالیت خود را محدود کنید و بیش تر به استراحت بپردازید تا روند بهبود تسریع شود. بعد از جراحی حفره ای در محل جراحی باقی می ماند که نیاز به تمیز کردن دارد تا زمان ترمیم کامل این حفره ممکن است شما احساس ناخوشایندی در دهان خود داشته باشید.

درد و تورم و خونریزی :
بعد از جراحی لثه ها وفک شما درد و تورم خواهد داشت که کاملاً طبیعی است. با گذاشتن کمپرس یخ روی گونه های خود به صورت متناوب در طی ۸ ساعت اول بعد از جراحی ورم را به حداقل برسانید در صورتی که خونریزی داشتید ، یک گاز استریل را در محل خونریزی برای حد اقل نیم ساعت محکم فشار دهید تا خونریزی قطع شود.

بعد از توقف خونریزی می توانید غذای نرم و سرد مثل سوپ سرد ، فرنی سرد و بستنی و مایعات سرد میل کنید. دهان خود را تمیز نگه دارید. غذاهای سفت نخورید. جهت نوشیدن از نی استفاده نکنید تا روز بعداز عمل ، ناحیه جراحی را مسواک نزنید و آب دهان خود را خالی نکنید ، چون باعث آسیب به لخته خونی در محل جراحی می شود. سیگار کشیدن باعث از بین رفتن ، لخته خونی می شود. یک هفته بعد از عمل برای کشیدن بخیه و کنترل های بعد از جراحی به جراح خود مراجعه کنید.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *