افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

۶ اصل اساسی پیلاتس

پیلاتس به وسیله این اصول از دیگر سیستم های ورزشی جدا شده است

اصول پیلاتس

اصول پیلاتس: مرکز گیری، تمرکز، کنترل، دقت، نفس و جریان

برای بسیاری این شش اصل، پایه و اساس روش پیلاتس برای تمرین است. کاربرد آنها در ورزش پیلاتس باعث منحصر به فرد شدن این ورزش در جهان شده است.

توجه داشته باشید ژوزف پیلاتس مستقیما اصول پیلاتس را تعریف نکرده است. اینها مفاهیمی هستند که توسط کارآموزان بعد از کار جوزف پیلاتس ارائه شده اند.

به همین دلیل در جامعه پیلاتس در مورد ترتیب اصول، کلمات خاصی که برای مفاهیم خاص و یا تعداد اصول استفاده می شود، توافقی وجود ندارد. با این وجود، برخی از نسخه های اصول پیلاتس را پیدا خواهید کرد – شبیه آنچه من در اینجا ارائه می دهم – که بخشی از هر برنامه آموزشی پیلاتس است.

اصول متمایز ذهن-بدن-روح پیلاتس

جوزف پیلاتس در ابتدا کار خود را “کنترل” نامید. او این را به عنوان یک رویکرد بدن / ذهن / روح به جنبش مبتنی بر تأثیرات متمایز اصولی مانند مرکز گیری، تمرکز، کنترل، دقت، نفس و جریان، در نظر گرفت. این که آیا یک نفر بر روی یک تشک کار می کند یا از تجهیزات پیلاتس استفاده میکند، ، باعث شد این اصول اساسی به ورزش های دیگر با هدف و بیان کامل انتقال یابد:

  1. مرکز گیری: این مفهوم به صورت انتقال تمرکز فیزیکی به مرکز بدن می باشد، منطقه نیرومند بین دنده های پایین و استخوان لگن. به طور کامل، تمرینات پیلاتس از مرکز دریافت می شود.
  2. تمرکز: اگر شما توجه کامل به ورزش داشته باشید و آن را با تعهد کامل انجام دهید، از هر حرکت بیشترین بهره وری را به دست می آورید.
  3. کنترل: هر تمرین پیلاتس با کنترل عضلانی کامل انجام می شود. هیچ بخشی از بدن به دستگاه های خود تعلق ندارد. این جنبشی آگاهانه و عمدی است که ذهن کنترل می کند.
  4. دقت: در پیلاتس، آگاهی در طول هر حرکت ثابت است. جابجایی مناسب، ترتیب نسبت به سایر قسمت های بدن و مسیر برای هر قسمت از بدن وجود دارد.
  5. نفس: جوزف پیلاتس بر استفاده از یک نفس کامل در تمرینات خود تاکید کرد. او از تفکر در مورد ریه ها به عنوان یک ملحق یاد کرد – استفاده از آنها برای کشیدن هوا به طور کامل به داخل و خروج هوا به طور کامل از بدن. اکثر تمرینات پیلاتس با نفس هماهنگ هستند و استفاده از نفس به درستی بخشی جدایی ناپذیر از ورزش پیلاتس است.
  6. جریان: ورزش پیلاتس به صورت روان انجام می شود. جریان، شوق، و سهولت اهداف اعمال شده برای تمام تمرینات است. انرژی یک تمرین، تمام قسمت های بدن را متصل می کند و از طریق بدن جریان می یابد. تجهیزات پیلاتس، مانند reformer ،آینه های بسیار خوبی از جریان و تمرکز فرد را نشانی می دهند

پیلاتس به خاطر شش اصل خود پیلاتس شده است

اصول پیلاتس ممکن است کمی انتزاعی باشد، اما ادغام این اصول به توازن، فضل و آرامش می انجامد که می تواند به عنوان یک نتیجه از تمرین پیلاتس تجربه شود. شما ممکن است آنها را با کلمات کمی متفاوت و به ترتیب متفاوت بیان کنید، اما آنها همان معنی را در پیلاتس بیان می کنند.

تعداد کلمات:۵۳۲

 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *