افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

اصول اولیه رنگ مو

ar4-2629

 

هر کاری اصول و روشی دارد که برای شروع آن کار باید اصولش را رعایت کرد رنگ کردن موها هم دارای اصولی است که اگر آن اصول را رعایت کنیم می توانیم به طور صحیح موهایمان را رنگ کنیم برای شناخت این اصول اولیه مطالب زیر را بخوانید:

tone: نشانگر گرم یا سرد بودن رنگ است. رنگ های گرم (هایلایت کننده ها) قرمز، نارنجی و زرد هستند. رنگهای سرد خاکستری، آبی، سبز و بنفش هستند.

level (سطح): درجه روشن کننده تیرگی یا روشنی یک رنگ را نشان می دهد . هر رنگی می تواند از رنگ روشن تر یا تیره تر ساخته شود. بنابراین تغییر درجه می تواند با اضافه کردن یک رنگ تیره و یا روشن انجام شود. رنگ های مو، هم طبیعی و هم مصنوعی، بین درجه ۱تا ۱۰ طبقه بندی می شوند. ۱ نشان دهنده رنگ سیاه و ۱۰ نشان دهنده روشن ترین بلوند می باشد.

رنگدانه مو : رنگدانه مو ملانین نامیده می شود و مسئول حفظ رنگ موی شماست. دو نوع ملانین در موی شما یافت می شود. emplaning ، معمول ترین نوع می باشد و سایه های قهوه ای تا مشکی به مو می دهد. phaeomelanin که تونهای بلوند و زرد و حنایی و قرمزرنگ را به مو میدهد. نبود رنگدانه تولید رنگ سفید (خاکستری) می کند.

درجات رنگ مو :۱- سیاه، ۲- قهوه ای خیلی تیره، ۳- قهوه ای تیره، ۴- قهوه ای، ۵- قهوه ای متوسط، ۶- قهوه ای روشن، ۷- بلوند تیره، ۸- بلوند متوسط ، ۹- بلوند روشن، ۱۰- بلوند پلاتینی روشن.

البته ۱۱و ۱۲ هم در بعضی کاتالوگها وجود دارد که این رنگها در ترکیب با این رنگهای اصلی برای روشن کنندگی فوق العاده زیاد کاربرد دارد. شماره های بعد از ممیز نشانگر ترکیب رنگ اصلی با رنگهای فرعی هستند. مثلا ۱/۲و۱/۱و۱/۳ برای دانستن بیشتر این مطالب نیاز به آموزش کاتالوگ خواندن دارید و در صورت نیاز شما ما به شما آموزش حرفه ای آن را خواهیم داد.

توجه داشته باشید که هنگام انتخاب رنگ مو پایه ی موی خود فرد نیز بسیار مهم است . رنگهایی که بر روی کاتالوگها می بینید همه بر روی موهای دکلره شده امتحان شده است حتی مشکی پر کلاغی . بنابراین یک فرد آسیایی با پایه ی رنگ تیره هرگز توقع نداشته باشد که رنگ انتخابی بر روی موهایش دقیقا همان رفله را ایجاد کند. اگر دقیقا همان رنگ و رفله را می خواهید موهای شما نیاز به دکلره یا رنگ مو آن هم در چند مرحله است . موهای اروپایی ها به علت اینکه پایه ی روشن دارند تقریبا از پایه ی پنج به بالا رنگ مو همان رفله را ایجاد می کند. اگر دقت کرده باشید در خانم هایی که موهای سفید بیشتری دارند رفله ی رنگ انتخابی بسیار نزدیک به رنگ کاتالوگ مو است نسبت به خانمی که رنگ موی مشکی یا قهوه ای سیر دارد.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *