افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

اسپرم کش و نحوه استفاده آن

spermicides

دارویی به نام اسپرم کش برای جلوگیری از بارداری تولید شده است که در این جا در مورد اسپرم کش و نحوه استفاده آن اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهیم .

این مواد اسپرم‌ها را پیش از آنکه بتواند به سمت رحم شنا کنند، می‌کشد. برای تأثیر مناسب، اسپرم کش‌ها باید در عمق واژن و در تماس با دهانه رحم ریخته شوند. کرم، ژل و کف با استفاده از اپلیکاتور (اعمال کننده) به درون واژن ریخته می‌‌شود.

اسپرم کش‌ها را می‌بایستی قبل از رابطة جنسی به داخل واژن ریخت. بعضی از انواع مانند کف و ژل بلافاصله پس از مصرف، اثر اسپرم کشی دارند. همة انواع اسپرم کش در صورتیکه کمتر از ۱ ساعت قبل از انجام رابطة جنسی به داخل واژن ریخته شوند اثر دارند. در صورتیکه یک ساعت از زمان مصرف بگذرد و هنوز رابطة جنسی بر قرار نشده باشد، می‌بایستی مجدداً مصرف شوند. مواد اسپرم کش نباید برای حداقل ۶ ساعت پس از رابطة جنسی شسته و خارج شوند.

کارآیی مواد اسپرم کش به چه میزان است؟
از هر ۱۰۰ زوج که تنها از این مواد برای پیشگیری از بارداری استفاده می کنند، ۲۹ زوج در طی یک دورة یک ساله باردار می‌شوند. مصرف صحیح و به موقع این مواد در تعیین میزان موفقیت این روش نقش دارد. اسپرم‌ کش‌ها زمانی بیشترین اثر را دارند که همراه یک روش دیگر جلوگیری از بارداری بکار گرفته شوند.

فراموش نکنیم که اصل اساس در کارآیی روش‌های پیشگیری از بارداری ناخواسته، انتخاب روش مناسب جهت هر فرد و استفاده دائمی و مناسب از آن روش مطابق دستورالعمل آن است.

پیشگیری ازابتلا به بیماریهای مقاربتی
مواد اسپرم کش محافظتی در مقابل بیماریهای مقاربتی ایجاد نمی‌کنند. برای این منظور همواره باید از کاندوم استفاده نمود.

عوارض جانبی احتمالی
مواد اسپرم کش ممکن است باعث التهاب و یا حساسیت واژن شوند. یک عارضه احتمالی دیگر افزایش خطر عفونت تکرار شونده دستگاه ادراری است که به دلیل بر هم زدن نظم باکتری‌های بدن اتفاق می‌افتد.

استفاده از مواد اسپرم کش برای چه کسانی مناسب است؟
کسانی که این مسئولیت را می‌پذیرند که پیش از انجام رابطة جنسی برای پیشگیری از حاملگی ناخواسته اقدامی انجام دهند و زوجهایی که از کاندوم و یا دیافراگم استفاده می‌کنند و تمایل دارند که محافظت بهتری در مقابل بارداری داشته باشند از مواد اسپرم کش استفاده می‌کنند.

 

در مورد حساسیت های این دارو چیزی بیان نشده لطفا قبل مصرف اطلاعاتتان را کاملتر کنید .

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *