افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

استفاده از لیزر برای درمان کمردرد

 

  • اگر مورد، شدید باشد، ممکن است فرد نیازبه عمل جراحی لیزر داشته باشد.در غیر اینصورت، احتمالا لیزر سرد برای منطقه آسیب دیده مورد نظر می تواند استفاده شود.نتیجه این درمان ممکن است کمی زمان بر باشد که بسته به علت درد، نحوه پاسخ گویی بدن فرد به این درمان و شدت درد، متفاوت خواهد بود.

معالجه با لیزر سرد برای کمر درد  مورد استفاده قرار میگیرد که  این روش درمانی برای از بین بردن درد کمر خاصیت فوق العاده ای دارد  که بتازگی مورد تایید قرار گرفته است. آیا این لیزر فقط برای  درمان کمر درد است یا خاصیت دیگری نیز دارد  در اینجا فواید این لیزر را باهم میخوانیم و کاربرد آن را یاد میگیریم

درمان با لیزرسرد ، به معنای استفاده ازپرتو لیزر با شدت کم برای کاهش دردها و تکنیکی منحصر به فرد برای درمان آسیب ها و صدمات وارد آمده به بدن می باشد و به علت کم بودن شدت آن، لیزر سطح پایین هم نامیده می شود.

این تکنیک که مدت زمان زیادی از تایید آن نمی گذرد، از سوی بسیاری از پزشکان، درمانگران فیزیکی و chiropractor (متخصص در درمان با روش دستکاری در ستون مهره ای) یا کایروپراتیک ها،برای درمان افراد مبتلا به مشکلات متعدد پزشکی مورد بهره برداری قرار گرفته است.

در اینجا به کاربرد این لیزر برای کمردرد خواهیم پرداخت.

 

علل متعددی مثل استرس، زخم ها، فشار زیاد و آسیب های عضلانی موجب بروز کمر درد می شوند و این لیزر، احتمالا یکی از آخرین راه حل های موثر برای کاهش این درد محسوب می شود.

در این روش، پرتو لیزر، بسته به گستردگی محل و شدت درد، بین ۳۰ ثانیه تا چند دقیقه به منطقه مورد نظر فرستاده شده و به عمق بافت نفوذ می کند.اشعه لیزر، سلول های بدن را تحریک و وادار به واکنش و عکس العمل نموده و منجر به افزایش سطوح انرژی در این سلولها می شود.این افزایش سطوح انرژی به نوبه خود،موجب سرعت بخشیدن به روند بهبود آنها خواهد شد.

قبل از تصمیم گیری برای انجام این لیزر،شرح و تشخیص صحیح و دقیقی از شرایط خود را از پزشک متخصص دریافت کنید.جدای از دلایل متعدد ایجاد کننده کمر درد، ممکن است بافت های گسترش یافته سرطانی یا تومور هم وجود داشته باشند.در تشخیص بیماری، پزشک می تواند به دلیل دقیق کمر درد اشاره کند که همین امر، وی را قادر به تصمیم گیری در خصوص انجام یا عدم انجام لیزر می نماید.

اگر مورد، شدید باشد، ممکن است فرد نیازبه عمل جراحی لیزر داشته باشد.در غیر اینصورت، احتمالا لیزر سرد برای منطقه آسیب دیده مورد نظر می تواند استفاده شود.نتیجه این درمان ممکن است کمی زمان بر باشد که بسته به علت درد، نحوه پاسخ گویی بدن فرد به این درمان و شدت درد، متفاوت خواهد بود.

گزارش های زیادی مبنی بر تاثیر زودهنگام این درمان برای تسکین دردها، حاکی از نتیجه بخش بودن و اثرپذیری این تکنیک می باشد.

به عقیده برخی کارشناسان، این تسکین درد موقتی بوده و نمی تواند برای کسانیکه از دردهای مزمن رنج می برند، کارایی زیادی داشته باشد.اما برخی دیگراز کارشناسان معتقدند که این درمان، در صورتیکه طی زمانی معین انجام گیرد،می تواند بر دردهای کمر غلبه نماید.

در هر صورت، از آنجاییکه مدارک کافی برای اثبات این دو نظریه در دست نیست، روش مطمئن تر این است که اگر کمر دست شما تا امروزهنوز مزمن نشده است، بهتر و با خیالی آسوده تر می توانید در خصوص این تکنیک درمانی تصمیم بگیرید.

لیزر درمانی و طب سوزنی

طب سوزنی و طب فشاری، دو روش دیگر برای درمان دردها محسوب می شوند. امروزه در طب سنتی، به جای سوزن  از تکنیک لیزر سرد هم استفاده می کنند.در این اقدام،، به جای سوزن، پرتوهای لیزربه منطقه مورد نظر فرستاده می شود که تاثیری مشابه یکدیگر دارند.

بنابراین افرادی که دردهای خفیف کمر را تجربه می کنند و به خاطر سوزن از انجام طب سوزنی هراس دارند، می توانند از این روش بهره ببرند.

تا امروز، مطالعات زیادی در خصوص میزان سودمندی لیزر سرد، توسط محققان انجام گرفته است. در یک مطالعه خاص، نتیجه این بود که همراه بودن ورزش با این روش، تکمیل کننده این تکنیک درمانی بوده و تاثیر پذیری آن را بسیار افزایش خواهد داد.

بنابراین می توان گفت ورزش یا لیزر ، هیچ کدام به تنهایی برای تسکین کمردردها کافی نبوده و ترکیب این دو با هم، تاثیر قابل توجهی در بهبود این دردها خواهد داشت.

در هر صورت، روش درمانی لیزر سرد، هنوز مورد اختلاف است.بعضی افراد به نتیجه بخش بودن آن کاملا اعتقاد دارند و بعضی دیگر، این روش را دارویی بی اثر و حتی بعضی آن را پرخطر می دانند. بر اساس باور دسته آخر، نفوذ و تاثیر اشعه لیزر به بافت ها حتی با شدت کم، پی آمدی منفی برای آنها در بر خواهد داشت.

در نتیجه، چنانچه برای درمان کمردرد خود با این روش، هنوز تردید دارید، پیشنهاد می کنیم با پزشک یا فیزیوتراپیست خود مشورتی تخصصی داشته و شرایط را کاملا مورد بررسی قرار دهید تا بتوانید با اطمینان در این خصوص تصمیم بگیرید.

 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *