جدیدترین مطالب پزشکی و سلامت در سایت پزشکین تبلیغات



استرس را مدیریت و کنترل کنیم

 

  • اما راه هایی برای مدیریت استرس و حفظ پوست خود بصورت زیبا نیز وجود دارد. اول از همه، زمانی که اولین نشانه های تنش را احساس کردید، یاد بگیرید چگونه برای از بین بردن استرس تکنیک های تنفس عمیق را تمرین کنید. تصویرسازی خلاق را تمرین کنید  و خود را تصور کنید که در نور شفا آبی و زیبا غرق شده اید.

 

 

برای کنترل و مدیریت استرس می توانید از روش های موثری کمک بگیرید. راهکارهای درمانی فراوانی برای پیشگیری از شدت یافتن استرس وجود دارد انواع عارضه ها ناشی از استرس در بدن پدید می آیند می توانیم به مشکلات پوستی ، بی خوابی و افزایش ضربان قلب اشاره کنیم. استرس گاهی اوقات عوارض جبران ناپذیری برجای میگذارد و می تواند به مرگ مبتلایان منجر شود. برخی سکته های ناگهانی و مرگبار در بدن با استرس پدید می آیند.

احتمالا اثرات استرس را هر روز احساس می کنید: شانه هایی سخت، سردرد و خستگی. اما آیا می دانستید که استرس می تواند همچنین بر روی وضعیت پوست شما نیز تاثیر بگذارد؟ استرس می تواند پوستتان را که کمی حساس تر و چربتر بسازد ، زیرا استرس باعث می شود بدن هورمون های بیشتری تولید کرده و این باعث می شود غدد سباسه بیشتر کار کنند. همچنین می تواند باعث شود وضعیت بیماری های پوستی موجود مانند پسوریازیس، آکنه و اگزما خیلی بدتر شود.

اما راه هایی برای مدیریت استرس و حفظ پوست خود بصورت زیبا نیز وجود دارد. اول از همه، زمانی که اولین نشانه های تنش را احساس کردید، یاد بگیرید چگونه برای از بین بردن استرس تکنیک های تنفس عمیق را تمرین کنید. تصویرسازی خلاق را تمرین کنید  و خود را تصور کنید که در نور شفا آبی و زیبا غرق شده اید. نگه داشتن و حفظ تصویر می تواند مشکل باشد بنابراین اگر ذهنتان شروع به سرگردان شدن کرد آن را به حالت قبل برگردانید. این روش ساده باعث بهبود سلامت درون می شود.

هنگامی که زندگی ما به یک زندگی پر مشغله تبدیل شود، گاهی اوقات ورزش کردن را فراموش می کنیم. هنگامی که مرتبا از دویدن و یا راه رفتن و یا تمرین یوگا در پارک طفره می روید، آن را با برخی از تمرینات تنفس عمیق و قدردانی از محیط زیبا خود ترکیب کنید. هنگامی که آرام شدید و یاد گرفتید که قدردان چیزهای ساده در زندگی باشید، سیستم ایمنی بدن خود را تقویت و جنبه های منفی استرس بار دیگر ریشه کن خواهد شد.

اگر خواب کافی ندارید، بنابراین بهداشت خواب خوب را تمرین کنید. تلویزیون را در رختخواب تماشا نکنید و با تبدیل اتاق خواب خود به یک پناهگاه، با حواس خود مخالفت نکنید. از روغن های آروماتراپی برای نشاط بخشیدن و یا آرامش دادن استفاده کنید و هر شب در یک زمان مشخص به رختخواب بروید. مقدار زیادی آب را برای حفظ آبرسانی بدن بنوشید. هیچ چیزی به اندازه ی از دست دادن آب بدن پوست را پیر نمی کند بنابراین بیاموزید که پوست خود را دوست داشته و از آن نگهداری کنید، آن را از خورشید و آب و هوای شدیدا سرد یا گرم محافظت کنید.

هنگامی که استرس به هنجار تبدیل می شود، مشکلات بوجود می آیند. احساس می کنید خسته اید و همچنین خسته به نظر می رسید. بنابراین قوی بوده و با هر گونه مشکلی که روی می دهد به مبارزه برخیزید، اجازه ندهید که آنها عمیقا ریشه دار شوند. آرام بودن ممکن است از درون شروع شود اما می توانید احساس آرامش و رضایت را طرح ریزی کرده که می تواند سال ها طول بکشد. استرس را کاهش دهید تا به طور طبیعی پوستتان زیبا شود.

اشتراک:


نظر خود را بیان کنید