افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

از کجا بدانیم دچار افتادگی رحم شده ایم ؟ و توصیه هایی در این باره

از کجا بدانیم دچار افتادگی رحم شده ایم ؟ و توصیه هایی در این باره

avayezendegi_woman_001

 

دانستنی هایی درباره افتادگی رحم و این که  از کجا بدانیم دچار افتادگی رحم شده ایم ؟ و توصیه هایی در این باره برای کاهش علائم افتادگی رحم را بیان می کنیم .

وقتی رباط‌ها و عضلات کف لگن آنقدر ضعیف و کشیده ‌شوند که دیگر نتوانند به مقدار کافی از رحم حمایت کنند، رحم به داخل مجرای واژن می‌افتد. به کمک برخی حرکات خواهید توانست علائم افتادگی رحم را کاهش دهید یا از ایجاد این حالت پیش‌گیری کنید. افتادگی شدید رحم ممکن است به درمان پزشکی نیاز داشته باشد، بنابراین پیش از هر چیز به پزشک خود مراجعه نمایید.
علل و علائم
زایمان طبیعی و مشکلات هنگام زایمان رایج‌ترین علل افتادگی رحم هستند. علاوه بر این، افزایش سن، بلند کردن مکرر اجسام سنگین، سرفه‌های مزمن، فشار شدید هنگام دفع مدفوع و زمینه‌ی ژنتیکی ممکن است منجر به افتادگی رحم شوند. علائم این حالت می‌توانند جزئی یا شدید باشند: احساس سنگینی یا کشیدگی در واژن، بافتی که از واژن بیرون زده است، مشکلات مرتبط با دفع ادرار یا مدفوع، درد قسمت پایینی کمر، احساس ناراحتی هنگام آمیزش جنسی و احساس خارج شدن چیزی از واژن.
تمرینات کیگل
اگر افتادگی رحم خفیف باشد، با کمک تمرینات کیگل می‌توان عضلات کف لگن را تقویت نمود و علائم را کاهش داد. برای انجام این تمرین، در حالیکه مثانه تا حدی اما نه کاملاً خالی است، عضلات کف لگنی که برای شروع و متوقف ساختن جریان ادرار استفاده می‌شوند را منقبص کنید. انقباض عضلات را برای چند ثانیه حفظ نموده و سپس عضلات را رها سازید. روزانه ۴ بار این تمرین را انجام دهید و در هر مرحله ۱۰ بار روند انقباض و رهاسازی عضلات کف لگن را تکرار کنید. یکی از مزایای تمرین کیگل این است که می‌توان آن را در هر مکان و زمانی انجام داد.
ایمنی تمرینات ورزشی
افتادگی رحم به معنای متوقف ساختن ورزش نیست. در حقیقت، برخورداری از وزن مناسب و ورزش کردن از روش‌های کاهش علائم و مدیریت افتادگی رحم است. در صورت اجازه‌ی پزشک، حرکات ورزشی مناسب می‌توانند با کاهش فشار بر اندام‌های داخلی ناحیه‌ی پایینی لگن، عضلات و رباط‌ها موجب حفاظت از ناحیه‌ی کف لگن شوند. برخی از ورزش‌ها مناسب عبارتند از دوچرخه سواری، پیاده روی و شنا.

 

پزشکین : از کجا بدانیم دچار افتادگی رحم شده ایم ؟ و توصیه هایی در این باره

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *