افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

از عفونت های دندان چه می دانید؟

از نشانه های عفونت دندان

دندانهای شیری به عنوان پایگاه و جایگاه دندانهای دائمی نقش مهمی در حفره دهان ایفا می کنند . بنابراین ، پیشگیری و کنترل پوسیدگی ها در این دندانها از اهمیت خاصی برخوردار است . در صورت عدم توجه به پوسیدگی های دندانی ، پوسیدگی به سرعت پیشرفت کرده و عصب دندان را گرفتار می کند .

در این اثنا ، کودک گاها دچار دندان درد های خودبه خود و شبانه می شود و گاهی نیز این درگیری عصب با آبسه دندان همراه می شود ، به نحوی که از شروع پوسیدگی ریشه تا عصب می تواند کمتر از شش ماه طول بکشد .

درمان خانگی پوسیدگی دندان

متأسفانه درمان دندانهای دچار آبسه بسیار مشکل و گاه غیرممکن است . در صورت بروز آبسه و عفونت دندانها ، استفاده سرخود از آنتی بیوتیک ها به هیچ وجه توصیه نمی شود ، چرا که گاهی مصرف نابجای آنتی بیوتیک ها باعث پنهان شدن علائم یا مقاوم شدن میکروب ها می گردد . پس در صورت بروز آبسه های دندانی در اولین فرصت باید به پزشک مراجعه نمود تا اقدامات درمانی لازم به عمل آید .

از طرفی باقی گذاشتن دندانهای عفونی در دهان بسیار خطرناک است ، چون علاوه بر تاثیر عفونت بر سلامت عمومی بدن ، در برخی موارد عفونت دندانهای شیری بر روی جوانه دندانهای دائمی زیرین تاثیر گذاشته ، باعث نقص ساختاری این دندانها می شود .

در صورتی که دندان عفونی به درمان های دندانپزشکی پاسخ مناسب ندهد و یا قابل درمان نباشد ، چاره ای جز کشیدن دندان نمی باشد که در این صورت توجه به فضاهای خالی از اهمیت ویژه ای برخوردار است . آبسه های دندانی گاه با علائم حاد به صورت تب و بی حالی و درد و گاهی بدون علامت ظاهر می شوند .

گاه آبسه های دندانی بعد از طی شدن مراحل حاد ( یعنی در صورت عدم درمان ) به صورت مزمن در می آیند . در این حال عفونت به صورت یک جوش سفید چرکی در لثه بالای ریشه دندان مشاهده می شود که به عنوان یک منبع عفونی عمل می کند .

بنابراین ، رعایت بهداشت دهان و دندان و آشنا سازی کودک با محیط دندانپزشکی جهت کنترل های ۶ ماه یکبار از همان اوان کودکی امری واجب است که تا حدی از بار مشکلات می کاهد .

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *