افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

از بین بردن جوش سرسیاه

جوش هاي سر سياه، کومدون نيز ناميده مي شوند که منافذ مسدود شده پوست هستند. کثيفي و چربي اي که داخل منافذ پوست جمع مي شوند، با اکسيژن ترکيب شده و سياه مي شوند و منجر به لکه هاي سياه و کوچک در پوست مي شوند. جوش هاي سر سياه اغلب در ناحيه T صورت (پيشاني، بيني و چانه) قابل مشاهده هستند. اما ممکن است در نواحي ديگر بدن هم ديده شوند. جوش هاي سر سياه ممکن است بسيار ناخوشايند باشند و از وجودشان خجالت بکشيد. اما خوشبختانه درمان خانگي براي از بين بردن اين جوش ها وجود دارد.

rr

۱- علل
جوش هاي سرسياه زماني به وجود مي آيند که منافذ پوست با کثيفي و آرايش و چربي يا سلول هاي مرده پوست مسدود شده باشد. پوستي که چرب باشد و به درستي/مرتب تميز نشده باشد، مستعد جوش هاي سرسياه است.

۲- گرما
براي شروع به از بين بردن جوش سر سياه ، پوست تان را گرم کنيد تا نرم تر شود و منافذ آن باز شود. عسل گرم را روي صورت تان بماليد و اجازه دهيد به مدت ۵ تا ۱۰ دقيقه بماند، سپس آن را با يک حوله گرم و مرطوب پاک کنيد.

۳- لايه برداري
لايه برداري، سلول هاي مرده و چربي و کثيفي سطح پوست را که باعث بسته شدن منافذ پوست مي شود، از بين مي برد. همچنين گردش خون را افزايش مي دهد و پوست را صاف و نرم نگه مي دارد. براي لايه برداري بدون نياز به اسکراب هاي گران قيمت، مي توانيد خمير غليظي از جوش شيرين و آب درست کنيد و آن را به آرامي روي پوست تان ماساژ دهيد. اين کار را با يک حرکت دوراني به مدت ۳۰ تا ۶۰ دقيقه انجام دهيد. سپس صورت تان را بشوييد و خشک کنيد. لايه برداري را يک يا دو بار در هفته تکرار کنيد.

۴- درمان موضعي
درمان موضعي را براي بيرون کشيدن جوش هاي باقي مانده انجام دهيد و منافذ پوست تان را سفت کنيد. خميري از پودر بلغور جو دوسر (بدون طعم و شيريني هاي افزودني) درست کنيد و گلاب يا به مقدار مساوي آب ليموي تازه و دارچين به آن اضافه کنيد. و اين مخلوط را روي جوش هايتان بماليد. پس از ۱۰ تا ۱۵ دقيقه آن را با آب بشوييد. براي چند روز اين کار را تکرار کنيد تا زماني که اثري از جوش هاي سرسياه باقي نماند.

۵- پيشگيري
بعضي مردم به طور طبيعي پوست شان چربي بيشتري توليد مي کند و ممکن است هرگز نتوانند به طور کامل اقدام به از بين بردن جوش سر سياه کنند. براي کم کردن اين جوش ها بايد مرتب پوست تان را پاک سازي و لايه برداري کنيد، آرايش روزانه تان را پاک کنيد و مقدار زيادي آب بنوشيد.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *