جدیدترین مطالب پزشکی و سلامت در سایت پزشکین



احساسات خود را بنویسید تا به آرامش برسید

4

 

  • كارشناسان مي‌گويند افكار و احساسات خود را بدون هيچ قضاوتي روي كاغذ بياوريد. به اين ترتيب از آنچه در درون شما مي‌گذرد آگاه مي‌شويد.

گاهي فشار‌هاي عصبي به اندازه‌اي زياد مي‌شوند كه موجب گريه لرزش بدن و یا پرخاشگری شده و اين شرايط به اندازه‌اي وخيم مي‌شود كه گاهي سكته هاي مغزي و قلبي به وقوع مي‌پيوندد.

متخصصان معتقدند كه نوشتن تا حدود زيادي به كاهش استرس كمك مي‌كند. به گفته آنها، يادداشت‌هاي روزانه در خصوص احساسات و شرايط مي‌تواند از بار عصبي ذهن و روح افراد بكاهد و به آنها در تخليه احساسات رواني كمك كند.

یادداشت‌های روزانه در خصوص احساسات و شرایط می‌تواند از بار عصبی ذهن و روح افراد بکاهد و به آنها در تخلیه احساسات روانی کمک کند. به این ترتیب از آنچه در درون شما می‌گذرد آگاه می‌شوید. بازبینی افکار و احساساتی که به رشته تحریر درآمده‌اند به شما کمک خواهد کرد.

شناسایی منبع خشم و استرس و پیدا کردن راه کنترل آن به مطلوب‌ترین شکل ممکن؛ در هنگام عصبانیت خود را به گونه ای تخلیه کنید؛ مثلا مورد موجب عصبانیتتان را بنویسید و پاره کنید.

كارشناسان مي‌گويند افكار و احساسات خود را بدون هيچ قضاوتي روي كاغذ بياوريد. به اين ترتيب از آنچه در درون شما مي‌گذرد آگاه مي‌شويد.

گام بعدي شناسايي منبع خشم و استرس و كمك به ايجاد تغيير است.

بازبيني افكار و احساساتي كه به رشته تحرير درآمده‌اند به شما كمك مي‌كند درك بهتري از احساسات خود داشته باشيد و راه‌هاي كنترل آن را به مطلوب‌ترين شكل شناسايي كنيد.

همچنین محققین  پیشنهاد می کنند در هنگامی که احساس می کنید ذهنتان پر از افکار گوناگون است و هیچ جای خالی در آن وجود ندارد با قدم زدن سعی کنید ذهن خودتان را خالی کنید.

اشتراک:


نظر خود را بیان کنید



امتیاز گوگل یادتون نره :)