جدیدترین مطالب پزشکی و سلامت در سایت پزشکین تبلیغات



احساسات خود را بنویسید تا به آرامش برسید

4

 

  • کارشناسان می‌گویند افکار و احساسات خود را بدون هیچ قضاوتی روی کاغذ بیاورید. به این ترتیب از آنچه در درون شما می‌گذرد آگاه می‌شوید.

گاهی فشار‌های عصبی به اندازه‌ای زیاد می‌شوند که موجب گریه لرزش بدن و یا پرخاشگری شده و این شرایط به اندازه‌ای وخیم می‌شود که گاهی سکته های مغزی و قلبی به وقوع می‌پیوندد.

متخصصان معتقدند که نوشتن تا حدود زیادی به کاهش استرس کمک می‌کند. به گفته آنها، یادداشت‌های روزانه در خصوص احساسات و شرایط می‌تواند از بار عصبی ذهن و روح افراد بکاهد و به آنها در تخلیه احساسات روانی کمک کند.

یادداشت‌های روزانه در خصوص احساسات و شرایط می‌تواند از بار عصبی ذهن و روح افراد بکاهد و به آنها در تخلیه احساسات روانی کمک کند. به این ترتیب از آنچه در درون شما می‌گذرد آگاه می‌شوید. بازبینی افکار و احساساتی که به رشته تحریر درآمده‌اند به شما کمک خواهد کرد.

شناسایی منبع خشم و استرس و پیدا کردن راه کنترل آن به مطلوب‌ترین شکل ممکن؛ در هنگام عصبانیت خود را به گونه ای تخلیه کنید؛ مثلا مورد موجب عصبانیتتان را بنویسید و پاره کنید.

کارشناسان می‌گویند افکار و احساسات خود را بدون هیچ قضاوتی روی کاغذ بیاورید. به این ترتیب از آنچه در درون شما می‌گذرد آگاه می‌شوید.

گام بعدی شناسایی منبع خشم و استرس و کمک به ایجاد تغییر است.

بازبینی افکار و احساساتی که به رشته تحریر درآمده‌اند به شما کمک می‌کند درک بهتری از احساسات خود داشته باشید و راه‌های کنترل آن را به مطلوب‌ترین شکل شناسایی کنید.

همچنین محققین  پیشنهاد می کنند در هنگامی که احساس می کنید ذهنتان پر از افکار گوناگون است و هیچ جای خالی در آن وجود ندارد با قدم زدن سعی کنید ذهن خودتان را خالی کنید.

اشتراک:


نظر خود را بیان کنید