افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

اثرات چای کوهی بر درمان سرماخوردگی

اثرات چای کوهی بر درمان سرماخوردگی

2010_11_3_11_59_52

در داروهای گیاهی دارویی هست به نام چای کوهی که در این جا می خواهیم علاوه بر بیان خاصیت چای کوهی بیان کنیم اثرات چای کوهی بر درمان سرماخوردگی .

سال ها بود که سرما خوردگی و آنفلونزاهای بدی را تجربه می کردم تا اینکه مادر بزرگم با زبان ترکی شیرینش توکلیجه و یا همان چای کوهی را به من پیشنهاد کرد. انقدر حالم بد بود که هر چیزی را برای رفع سرما خوردگی ام امتحان می کردم. این بار در نهایت تعجب و در اولین روز سرماخوردگی به طور معجزه آسایی احساس سبکی و رفع علائم را داشتم. بعد از آن هر سال در اواسط فروردین به کوه می روم و مقدار زیادی از این گیاه  را جمع آوری می کنم. در شب های زمستان و مخصوصا اگر سرما خوردگی در میان افراد خانواده باشد حتما از این جوشانده طبیعی استفاده می کنیم.

چای کوهی یک آنتی باکتریال طبیعی

قرن هاست که از چای کوهی به عنوان یک پانسمان کننده طبیعی استفاده می شود. برگ های این گیاه به لخته شدن سریع و جذب خون کمک می کند. علاوه بر این ها این گیاه با نام علمی stachys byzantina یک ضد باکتری و ضد عفونی کننده و ضد التهاب بسیار قوی است. تمام این ویژگی ها این گیاه را به یک آنتی بیوتیک بسیار قوی تبدیل می کند.

در حقیقت گل پشمینه یا چای کوهی خواص درمانی بی شماری دارد. از جمله می توان به خواص درمانی بی نظیر چای کوهی در درمان التهابات چشمی استفاده کرد. بدین صورت که از جوشانده و سپس سرد شده چند برگ چای کوهی برای شستشوی چشم استفاده شود.

همچنین نوشیدن چای از گل های جوان و خشک شده این گیاه می تواند در درمان و بهبود گلودرد و درد دهان، تب، اسهال، ضعف کبد و قلب و خونریزی های داخلی کمک کند.

برگ های این گیاه را کوبیده و پس از درآمدن آب از برگ ها این آب را روی نیش حشراتی مانند زنبور و دیگر حشرات گذاشته و مشاهده خواهید کرد که چه معجزه ای در درمان التهاب و تورم خواهد داشت. از جوشانده چای کوهی برای ریکاوری زنان پس از زایمان می توان استفاده کرد ولی در زنان باردار ممکن است موجب سقط جنین شود.

از برگ های نرم و جاذب این گیاه حتی می توانید به عنوان دستمال کاغذی نیز استفاده کنید! همچنین گل های بنفش و تازه این گیاه طبیعی و عالی را در سالادتان ریخته و نوش جان کنید.

برای درمان سرما خوردگی به اندازه نصف لیوان از گل های خشک شده را در نیم لیتر آب ریخته و بجوشانید. زمانی که آب قوری نصف شد می توانید از این دمنوش خوشمزه میل کنید.

 

پزشکین : اثرات چای کوهی بر درمان سرماخوردگی

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *