افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

اثرات پیاده روی بر تقویت غدد لنفاوی

download (7)

محققان به یک دستاورد جدید دیگر در مورد ورزش و پیاده روی و اثرات مفید این بر بدن دست یافته اند در این مطلب به اثرات پیاده روی بر تقویت غدد لنفاوی اشاره می کنیم .

در اینجا ورزشی بسیار ساده که باعث پاک‌سازی و تقویت دستگاه لنفاوی می‌شود را به شما معرفی می‌کنیم.
 غدد لنفاوی مایعی بیرنگ در بدن انسان است که شامل گلبولهای سفید خون میشود که بافت‌های بدن را می‌پوشاند و از طریق رگ‌هایی که دستگاه لنفاوی را تشکیل می‌دهند وارد جریان خون می‌شود. پاک‌سازی و تقویت دستگاه لنفاوی بسیار مهم است زیرا این دستگاه که بخشی از دستگاه ایمنی بدن به حساب می‌آید به از بین بردن سموم بدن کمک می‌کند.
برای پا‌سازی و تقویت دستگاه لنفاوی لازم نیست ورزش پیچیده‌ای انجام دهید یا هزینه زیادی صرف کنید. تنها با ۲۰ تا ۳۰ دقیقه پیاده‌روی تند می‌توانید به راحتی سیستم لنفاوی خود را پاک‌سازی کنید.
همان‌طور که سیستم گردش خون برای پمپ خون به کل بدن در طول روز به قلب نیاز دارد، دستگاه لنفاوی هم برای این‌که بتواند وظیفه خود را به‌درستی در بدن انجام دهد به فعالیت و حرکات ورزشی در سراسر بدن نیاز دارد. ۳۰دقیقه پیاده‌روی هوازی باعث گردش خون کامل برای سیستم لنفاوی بدن وتقویت آن می‌شود. فراموش نکنید محیطی که در آن پیاده‌روی می‌کنید نیز بسیار مهم است.
پیاده‌روی در هوای تازه و پاکیزه به پاک‌ساری دستگاه لنفاوی بسیار کمک می‌کند. هوای کنار دریا و کوه‌ها حاوی ده‌ها هزار تن یون منفی است که گفته می‌شود باعث واکنش‌های بیوشیمیای در بدن شده و سطح سروتین خون را افزایش می‌دهد و در نتیجه باعث کاهش افسردگی و استرس و افزایش انرژی می‌شود. علاوه بر این، این یون‌های منفی باعث افزایش جریان اکسیژن به مغز می‌شود که خود باعث هوشیاری بیشتر و خواب‌الودگی کمتر شده و در نهایت انرژی ذهنی را افزایش می‌دهد. پیاده‌روی در هوای اطراف منابع و مناظر طبیعی برای بدن بسیار سودمند از هوای شهر‌ها و حومه شهرها است.
قدم‌های ثابت و سریع به عمکرد دستگاه لنفاوی بسیار کمک می‌کند. پیاده‌روی سریع‌ همراه با حرکت دادن دست‌ها نتایج بهتری دارد.
پزشکین : اثرات پیاده روی بر تقویت غدد لنفاوی 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *