افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

اثرات منفی کم خونی بر قلب

221

  • بر این اساس کارشناسان توصیه می کنند افراد به ویژه بانوان در سنین باروری حتما آهن خون خود را کنترل کنند و تحت نظارت پزشک از داروها و مکمل های حاوی ترکیبات آهن استفاده کنند تا مشکل کم خونی آنها برطرف شود.

 

کارشناسان دانشگاه استرالیای جنوبی در جدیدترین تحقیقات خود دریافتند آهن یکی از اصلی‌ترین مواد غذایی است که باید در زنجیره غذای روزانه افراد وجود داشته باشد.

کمبود آهن که یکی از مشکلات شایع در عصر مدرن است باعث ضعف و ناتوانی و نیز بروز نارسایی قلبی در افراد می شود.
آهن و هموگلوبین برای حرکت دادن اکسیژن در بدن مفید هستند و کمبود آنها می تواند اثرات مخرب بر سلامت بدن، کارکرد اندام ها، ضعف سیستم ایمنی بدن، ریزش مو، کاهش بهره هوش و به دنیا آمدن نوزادان نارس بگذارد.
بر این اساس کارشناسان توصیه می کنند افراد به ویژه بانوان در سنین باروری حتما آهن خون خود را کنترل کنند و تحت نظارت پزشک از داروها و مکمل های حاوی ترکیبات آهن استفاده کنند تا مشکل کم خونی آنها برطرف شود.
در کنار خوردن دارو، اصلاح الگوی تغذیه و خوردن مواد غذایی پروتئینی حاوی آهن مانند گوشت قرمز و یا سبزیجات و حبوبات حاوی آهن نیز می تواند در رفع این مشکل موثر باشد.
کم خونی یکی از دلایل بروز بیماری و نارسایی قلبی است که همه ساله باعث مرگ میلیون ها نفر در سراسر دنیا و به دنیا آمدن نوزادان بیمار می‌شود.
در عین حال کارشناسان هشدار می دهند بدون آگاهی از میزان آهن خون، مصرف مکمل های تقویتی می تواند خطرناک باشد و سبب بالا رفتن بیش از حد آهن در خون و حتی بروز مسمومیت خونی نیز شود.
برای تاثیر و جذب بهتر آهن در بدن می توانید از خوراکی های حاوی ویتامین C مانند توت فرنگی، کیوی، انواع مرکبات، انواع کلم ها به ویژه کلم بروکلی و اسفناج استفاده و به این ترتیب سلامت بدن خود را حفظ کنید
منبع : الو دکتر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *