افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

اثرات منفی کرم های روده ای بر بارداری

hhs651

یکی از جدیدترین دستاوردهای پژوهشگران در مورد یک عامل دیگر در ناباروری کرم های روده ای می باشد که در این مطلب شما را با اثرات منفی کرم های روده ای بر بارداری آشنا می کنیم .

تحقیقات نشان می‌دهد عفونت ناشی از انواع کرم‌های روده تأثیرات مثبت و منفی بسیاری بر باروری زنان دارد. عفونت ناشی از کرم‌های روده در کشورهای در حال توسعه بسیار شایع و گسترده است؛ این عفونت از طریق تخم‌های موجود در مدفوع انسان منتقل شده که در مناطقی که میزان بهداشت خاک پائین است، باعث ایجاد آلودگی می‌شود. سازمان بهداشت جهانی طی آماری اعلام کرده که حدود ۲ میلیارد نفر در سرتاسر جهان مبتلا به کرم‌های روده به خاطر انتقال آلودگی خاک هستند.
زنانی که دچار عفونت کرم‌های لوله‌ای هستند بچه‌های بیشتری دارند
در این زمینه، محققان طی ۹ سال، اطلاعات مربوط به ۹۸۶ زن از زنان بومی منطقه‌ی تیسیمان در بولیوی را مورد بررسی قرار دادند. آنها تعداد بارداری‌های یک زن و میزان شیوع عفونت دو کرم روده‌ی بسیار شایع یعنی کرم‌های لوله‌ای بزرگ (کرم‌های آسکاریس) و کرم‌های قلابدار را به منظور یافتن ارتباطی بین این دو مقوله مورد بررسی قرار دادند.
بر اساس این تحقیق، حدود ۷۰ درصد از زنان دچار عفونت کرم روده بودند و زنان منطقه‌ی تیسیمان به طور متوسط نُه بچه در دوران زندگی خود داشتند. این تیم تحقیقاتی دریافت زنانی که دچار عفونت کرم‌های لوله‌ای شدند احتمال باردار شدنشان بیشتر بوده در شرایطی که آن دسته از زنانی که با کرم‌های قلابدار آلوده شدند میزان بارداریشان کمتر گزارش شد.
در واقع عفونت ناشی از کرم‌های لوله‌ای باعث کاهش فواصل بین تولدها در دوره‌ی باروری زنان می‌شود در شرایطی که عفونت ناشی از کرم‌های قلابدار باعث افزایش میزان بارواری و زایمان می‌گردد.

 

 

پزشکین : اثرات منفی کرم های روده ای بر بارداری

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *