افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

اثرات منفی استرس بر روند گسترش سرطان پستان

اثرات منفی استرس بر روند گسترش سرطان پستان

1431039861-102982-1

  • استرس سیگنالی را به سلول‌های سرطانی می‌فرستد که به تومورها اجازه می‌دهد در بدن پخش شوند. در واقع استرس همچون عامل تقویتی عمل کرده و به تومورها کمک می‌کند

 

دکتر “اریکا اسلوآن” یکی از محققان این مطالعه از دانشگاه “موناش” استرالیا به مطالعه روی موش‌های مبتلا به سرطان پستان پرداخته و دریافته است که بالا رفتن سطح استرس موش‌ها موجب می‌شود سلول‌های سرطانی به بافت‌های بیشتری گسترش پیدا کنند و این پیشرفت بیماری در بدن تسریع شود.

از مدت‌ها قبل بحث‌ها و استدلال‌های پزشکی مختلفی در مورد تاثیر استرس در تشخیص سرطان در بیماران مطرح بوده است. در حالیکه تاکنون تایید نشده استرس عامل سرطان است اما متخصصان استرالیایی معتقدند که استرس می‌تواند نقش قابل توجهی در تشدید سرطان داشته باشد.

اسلوآن و تیم تحقیقاتی‌اش مشاهده کردند چگونه افزایش استرس، دستگاه لنفاوی بدن را به بزرگراهی برای سلول‌های سرطانی پستان تبدیل می‌کند تا با سرعت بالایی گسترش پیدا کنند.

 به گفته این متخصصان استرس سیگنالی را به سلول‌های سرطانی می‌فرستد که به تومورها اجازه می‌دهد در بدن پخش شوند. در واقع استرس همچون عامل تقویتی عمل کرده و به تومورها کمک می‌کند در بافت‌های دیگر بدن هم انباشت شوند.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *