افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

اثرات مثبت کاهش وزن بر عملکرد مغز

art_rel_2127

  • چاقی علاوه برایجاد سلولیت می‌تواند مشکلات پوستی متعدد ایجاد کند؛ تولید چربی به جوش و لک منجر می‌شود.علاوه بر آن خطر بروز عفونت‌های پوستی،پسوریازیس و رشد موی بیش‌ازحد را در پی دارد

محققان آمریکایی دریافته اند، پس از کم کردن وزن، قدرت تشخیص و به یادآوردن اشخاص بهتر می‌شود زیرا عملکرد آن نواحی از مغز که به تشخیص دادن چهره کمک می‌کند، افزایش پیدا می‌کند. کاهش وزن باعث می‌شود مغز بهتر خاطرات جدید و اطلاعات را ذخیره کند.
در هزینه صرفه جویی می‌شود:
هله هوله‌ها و غذای فوری کمتر در رژیم غذایی شما قرار می گیرد و در هزینه های شما صرفه جویی می شود .
شادتر خواهید بود:
نتایج بررسی‌های محققان هلندی بین افراد چاق و کسانی که اضافه‌وزن دارند، نشان می دهد که بالا بودن وزن می‌تواندباعث افسردگی شود . از طرفی افسردگی نیز احتمال چاقی مفرط را بالا می‌برد.
مغز شما هوشیارتر خواهد بود:
تنها مفصل‌ها براثر چاقی آسیب نمی‌بیند بلکه مغز نیز آسیب می‌بیند.اضافه‌وزن روی قدرت شناخت فرد تاثیر منفی می‌گذارد.اگرچه محققان می‌گویند که ارتباط بین چاقی مفرط و افت حافظه به‌طور کامل مشخص نیست اما بیماری قلبی و التهاب می‌تواند در آن نقش داشته باشد.
پوست سالم‌تر خواهد بود:
چاقی علاوه برایجاد سلولیت می‌تواند مشکلات پوستی متعدد ایجاد کند؛ تولید چربی به جوش و لک منجر می‌شود.علاوه بر آن خطر بروز عفونت‌های پوستی،پسوریازیس و رشد موی بیش‌ازحد را در پی دارد، زیرا چاقی مفرط روی میزان هورمون تاثیر می‌گذارد.
خواب بهتری می‌کنید:
اضافه‌وزن به‌طور مستقیم به آپنه خواب ارتباط دارد که نوعی اختلال خواب است و باعث وقفه تنفسی می‌شود.
دید بهتری خواهید داشت:
نتیجه یک بررسی جدید نشان داد آب‌مروارید ، گلوکوما و تباهی لکه زرد که در صورت درمان نشدن به نابینایی منجر می‌شود، با چاقی مفرط ارتباط دارد.علت ارتباط آن با آب‌مروارید مشخص نیست اما چاقی مفرط فشار چشمی را بالا می‌برد که یکی از عوامل خطر بروز گلوکوما ست.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *