افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

اثرات مثبت و فواید لالایی برای کودکان زودرس

images

  • بسیاری از مادران تمایل دارند در طول مراقبت کانگورویی به‌عنوان احساس طبیعی عشق و مراقبت از کودکشان با آن‌ها صحبت کنند یا برایشان آواز بخوانند. حتی نوزادان زودرس صدای مادرشان را از درون رحم تشخیص می‌دهند.

 

 خواندن لالایی برای نوزادان نه‌تنها به خواب آرام کودک زودرس شما کمک می‌کند بلکه اگر شنیدن صدای آرام مادر بافاصله بسیار نزدیک با بدن کودک ترکیب شود هم برای او و هم برای مادر مفید است.
کودکان زودرس، نوزادان تازه به دنیا آمده‌ای هستند که پیش از موعد مقرر متولدشده‌اند. هنگامی‌که آن‌ها در واحد مراقبت ویژه مربوط به نوزادان در تماس نزدیک باپوست مادرشان نگه‌داشته می‌شوند نه‌تنها ضربان قلبشان افزایش می‌یابد بلکه میزان عصبانیت مادرشان هم کم می‌شود ممکن است مادران از این وضعیت عصبی شوند و مادران جدید از آسیب رسیدن به نوزاد بترسند. مراقبت کانگورویی که شامل نگهداری پوست باپوست کودک است می‌تواند زمانی که مادر برای کودک در گهواره خود لالایی هم می‌خواند به‌شدت بهبوددهنده باشد.
بسیاری از مادران تمایل دارند در طول مراقبت کانگورویی به‌عنوان احساس طبیعی عشق و مراقبت از کودکشان با آن‌ها صحبت کنند یا برایشان آواز بخوانند. حتی نوزادان زودرس صدای مادرشان را از درون رحم تشخیص می‌دهند. با استفاده از راهبرد مراقبت کانگورویی برای در معرض موسیقی قرار دادن، کودک از دیگر محرک‌ها مانند لرزش، لامسه، شنوایی و گرما هم بهره‌مند می‌شود.
به گفته متخصصان اطفال این استراتژی یعنی مراقبت کانگورویی که مادر و کودک در طول روزها و هفته‌های حساس پس از تولد همزمان در کنار یکدیگر هستند می‌تواند نجات‌بخش باشد چراکه ضربان قلب نوزاد هنگامی‌که مادر شروع به لالایی خواندن و نگه‌داری کودک می‌کنند به طرز باورنکردنی بهتر می‌شود.

 

منبع : سلامانه

 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *