افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

اثرات خواب مناسب بر تقویت مفاصل

IMG05550580

تحقیقات جدید پژوهشگران روی مشکلات و دردهای مفصلی خبر از  می دهد که خواب هم یکی از عواملی هست که در این بیماری اثر دارد بخوانید نتایج این تحقیقات در باره اثرات خواب مناسب بر تقویت مفاصل .

فاصل قسمت های بسیار مهمی در بدن هستند که حرکت را تضمین می کنند. از همین رو لازم است تا از آنها محافظت شود و در صورت بروز مشکل به درستی درمان گردد تا در شرایط مطلوبی قرار گیرند زیرا مفاصل ضعیف هستند و به آسانی آسیب می بینند.

برخی از مهم ترین عادات نادرستی  و شرایطی که تاثیر بسیار سوئی در آسیب های مفاصل دارد عبارتند از:

  • تغذیه نادرست

مصرف بیش از حد چربی یکی از مهم ترین علل آسیب های جسمی به خصوص در استخوان هاست زیرا در این شرایط ریز مغذی های اساسی برای عملکرد مطلوب استخوان ها جذب نمی شوند.

  • افزایش سن

تراکم استخوانی با افزایش سن کاهش می یابد که به علت از دست دادن تدریجی کلسیم و دیگر مواد معدنی ضروری برای سلامت استخوان ها ایجاد می شود. در نتیجه، بیماری های استحاله ای و برگشت ناپذیر مانند آرتریت و پوکی استخوان پیشرفت می کند.

  • بی تحرکی یا افراط در انجام تمرینات جسمانی

زمانی که فردی خیلی ورزش کند و به درستی نرمش های لازم برای گرم شدن بدن را انجام ندهد، این خطر وجود دارد که آسیب های جدی به بدن و به خصوص در مفاصل گردن، قوزک و زانوها وارد شود.

علاوه بر این عوامل، شرایط وراثتی دیگری نیز وجود دارد که مستقیما بر مفاصل تاثیر می گذارد و باعث عدم تقارن در مفاصل دست ها و پاها می شود. کف پای صاف یکی از رایج ترین ناراحتی ها در کودکان است که اگر در سال های اول تولد تشخیص داده شود به راحتی قابل درمان خواهد بود.

توصیه های مراقبت از مفاصل

مهم ترین توصیه ای که باید جدی گرفته شود رعایت رژیم غذایی متعادل، بدون چربی و سرشار از میوه و سبزیجات است. البته مصرف خوراکی هایی با مقدار بالای کلسیم و ویتامین D بسیار اهمیت دارد.

همچنین انجام تمرینات منظم ورزشی و به خصوص تمریناتی که خیلی شدید نباشند و مشکلاتی در استخوان ها و مفاصل ایجاد نکنند ارجحیت دارد. به علاوه از خواب نیز غافل شد. خواب کافی برای بدن لازم است زیرا در این زمان بدن همه ریزمغذی های دریافت شده در طول روز را جذب می کند.

میوه هایی برای درمان ناراحتی های مفاصل

گیلاس

دردهای مفاصل همه افراد را مبتلا می کند اما بیماران مبتلا به آرتریت و دردهای مداوم ناشی از التهاب بیشتر در معرض خطر هستند. خوشبختانه مصرف گیلاس به تسکین درد در این افراد کمک می کند زیرا این میوه خوشمزه حاوی آنتوسیان و فلاونئیدهاست که دردهای مفصلی را بهبود می بخشد.

آناناس

آناناس میوه دیگری است که خواص طبیعی آن به تسکین دردهای مفصلی کمک می کند. برای پیشگیری و درمان این گروه از مشکلات، آناناس را در برنامه غذایی روزانه بگنجانید.

فراموش نکنید که …

در مورد این بیماری نیز مانند دیگر ناراحتی جسمانی، پیشگیری بهتر از درمان است. از همین رو لازم است تا عادات غذایی سالم و متعادل رعایت گردد و تمرینات جسمانی مناسب نیز انجام شود. در این صورت مفاصل قدرت تحرک را از دست نمی دهند و به مرور زمان آسیب نمی بینند.

پزشکین : اثرات خواب مناسب بر تقویت مفاصل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *