افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

اثرات استرس در دوران شیردهی مادران

  • بررسی‌ها نشان می‌دهد ممکن است مساله شیر مادر به یک بحران در خانواده تبدیل شود و استرس و اضطراب را برای تازه مادران ایجاد کند.

 

این شیر شامل تمام مواد مغذی‌ مورد نیاز برای رشد کودک است. همچنین دارای آنتی بادی‌های برای محافظت از کودک تا زمانی که سیستم ایمنی بدنش به اندازه کافی بالغ شود، است. تحت فشاربودن ناشی از استرس، اثر منفی بر سلامت یک تازه مادر دارد؛ چراکه می‌تواند سبب کاهش شیر مادر و حتی تاخیر در تولید آن شود.
به گفته محققان، تولید شیر مادر ۲-۳ روز پس از تولد نوزاد شروع می‌شود. اما بررسی‌ها نشان می‌دهد ممکن است مساله شیر مادر به یک بحران در خانواده تبدیل شود و استرس و اضطراب را برای تازه مادران ایجاد کند. استرس می‌تواند منجر به کاهش تولید شیرمادر شود و این مساله تاثیر نامطلوبی بر سلامت نوزاد خواهد داشت. معمولاً سبک زندگی امروزی افراد پر از استرس و اضطراب است و به سختی می‌توان زمان مناسب را برای استراحت کافی به دست آورد. حاملگی و زایمان و مسئولیت نوزاد در کنار فعالیت‌های بیش از حد روزانه و مدیریت زندگی داخلی خانه و غیره، کار را برای مادران سخت می‌کند و اضطراب آن‌ها را افزایش می‌دهد. این اضطراب بر میزان و کیفیت شیر مادر اثر می‌گذارد.
به گفته محققان، در ۶ ماه اولیه زندگی نوزاد، مادر باید بیشترین مراقبت و توجه را به نوزاد خود داشته باشد. در این دوره نوزاد هر ۲ تا ۳ ساعت نیاز به شیر دارد و در واقع این پیوند فیزیکی بین مادر و فرزند باعث افزایش شیر مادر می‌شود. همچنین این ارتباط مستقیم یک محرک مثبت در ترشح بیشتر هورمون‌های مادر محسوب می‌شود. هر چه مادر زمان بیشتری را با کودک خود صرف کند میزان تولید شیرش بیشتر می‌شود.

 

منبع : الو دکتر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *