افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

اثرات آلرژی غذایی بر اضطراب اجتماعی در کودکان

اثرات آلرژی غذایی بر اضطراب اجتماعی در کودکان

  • محققان ۸۰ کودک مبتلابه آلرژی غذایی در سنین بین ۴ تا ۱۲ سال و به‌طور متوسط ۸ ساله را موردمطالعه قراردادند. همچنین آسم را در میان کودکان تحت کنترل قراردادند زیرا اختلالات اضطراب و خلق‌وخوی در میان جوانان مبتلابه آسم شایع‌تر است.

نتایج نشان داد که کودکان مبتلابه آلرژی غذایی بیشتر به اضطراب دوران کودکی مبتلا می‌شوند. میزان ابتلا به آلرژی غذایی در ایالات‌متحده با تخمین‌های اخیر ۸ درصد است و به‌طور فزاینده‌ای رو به افزایش است. محققان ۸۰ کودک مبتلابه آلرژی غذایی در سنین بین ۴ تا ۱۲ سال و به‌طور متوسط ۸ ساله را موردمطالعه قراردادند. همچنین آسم را در میان کودکان تحت کنترل قراردادند زیرا اختلالات اضطراب و خلق‌وخوی در میان جوانان مبتلابه آسم شایع‌تر است. سطح اضطراب در افرادی که دارای منابع مالی کمتری هستند رو به افزایش است و نشانه‌های اضطراب در کودکان و مراقبین آن‌ها بیشتر است. نتایج نشان می‌دهد که آلرژی غذایی به‌ویژه به اضطراب اجتماعی و ترس از رد و رد کردن اجتماعی مرتبط است. مدیریت یک وضعیت بالقوه تهدیدکننده زندگی ممکن است موجب اضطراب شود و بعضی از کودکان ممکن است اضطراب اجتماعی بیشتری در مورد” متفاوت بودن “از سایر کودکان بسته به سن آن‌ها داشته باشند.
این ارزشمند است که این ارتباط را در بین نوجوانان و بزرگ‌سالان جوان با آلرژی غذایی بررسی کنیم که در اوج ریسک ابتلا به افسردگی قرار دارند، به‌خصوص که اضطراب اوایل با افزایش خطر ابتلا به افسردگی همراه است. با شیوع بالای آلرژی‌های غذایی امروزه، آموزش‌وپرورش در مدارس همچنان باید به‌عنوان یک اولویت مهم قرار گیرد. با توجه به ارتباط قوی بین آلرژی غذایی و اضطراب اجتماعی در کودکان، بررسی‌های آینده مربوط به رابطه سلامت روان با سلامت مواد غذایی نیز در تنظیمات بالینی، مدرسه و جامعه ضروری است که می‌تواند در توسعه مداخلات کمک‌کننده باشد.

منبع: بهداشت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *