افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

اتفاقاتی که در دوران بارداری بر مغز زنان رخ می دهد

3c6b3734a1f9171aea1056d45eb37b06

دوران بارداری برای هر زنی حساس ترین دوران زندگیش می باشد که تغییرات زیادی در بدن زنان بوجود می آید در این جا اتفاقاتی که در دوران بارداری بر مغز زنان رخ می دهد را مورد بررسی قرار می دهیم .

بیش از ۹۰٪ از زنان باردار حوالی صبح دچار تهوع و استفراغ می‌شوند. به گفته محققان، نزدیک به ۱٪ از زنان باردار استفراغ‌ شدید دوران حاملگی را نیز تجربه می‌کنند. عارضه‌ای که ممکن است به کم آبی بدن و کاهش وزن منجر شود. بیشتر زنان از هفته هجدهم به بعد دیگر دچار بیماری‌های صبحگاهی نمی‌شوند.
علت ابتلای زنان باردار به بیماری‌های صبحگاهی مشخص نیست. برخی از محققان معتقدند که این بیماری‌ها در نتیجه واکنش بدن به افزایش هورمون دوران بارداری، یعنی گنادوتروپین جفتی انسان (hCG) رخ می‌دهند. مطالعات نشان می‌دهند که هورمون گنادوتروپین جفتی انسان با بیماری‌های صبحگاهی ارتباط زمانی دارد. این بدان معنی است که سطح هورمون گنادوتروپین موجود در جریان خون و دفعات استفراغ در زمان‌های مختلف یکسان است. ارتباط جالبی بین این دو وجود دارد؛ اما علت بیماری صبحگاهی را توضیح نمی‌دهد.
سه ماهه اول دوران بارداری زمان مهمی برای رشد جنین است. سیستم عصبی مرکزی نوزاد در این زمان توسعه می‌یابد. جریان یافتن هرگونه سموم در خون مادر می‌تواند این فرآیند را مختل سازد. یکی از نظریاتی که در این زمینه مطرح شده این است که استفراغ مادر در اوایل دوران بارداری نقش بسزایی در دفع مواد غذایی بی ارزش برای رشد جنین ایفا می‌کند.
استفراغ کردن توسط بخشی از مغز پسین موسوم به ناحیه پوسترما کنترل می‌شود. ناحیه پوسترما با شناسایی سموم موجود در جریان خون و مایع مغزی نخاعی و به دفع هرچه سریع‌تر آنها از طریق استفراغ کمک می‌کند. تحقیقات نشان می‌دهند که ناحیه پوسترمای مغز از گیرنده‌های هورمون hCG برخوردار است؛ مسئله‌ای که به تنهایی گویای حساسیت بسیار بالای این هورمون در اوایل دوران بارداری است.

 

پزشکین : اتفاقاتی که در دوران بارداری بر مغز زنان رخ می دهد

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *