افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

ابتلا به حمله قلبی با ویروس آنفلوآنزا

ویروس آنفلوآنزا می‌تواند باعث حمله قلبی شود

متخصصان علوم پزشکی در کانادا هشدار دادند که ابتلا به آنفلوآنزا خطر حمله قلبی را در روزهای بعد از ابتلا به این بیماری افزایش می‌دهد.

به گزارش پزشکین به نقل از ایسنا؛ مطالعات اخیر متخصصان کانادایی، فرضیات طولانی مدت پزشکان مبنی بر تاثیر ویروس آنفلوآنزا بر قلب را تایید کرد.

طبق گزارش تیم تخصصی موسسه علوم ارزیابی بالینی(ICES)  و سازمان بهداشت عمومی اونتاریو، مبتلایان به آنفلوآنزا در کانادا از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۴ میلادی ظرف هفت روز پس از تشخیص بیماری تا شش برابر بیشتر با خطر حمله قلبی مواجه بوده‌اند.

این یافته ها در مورد ارتباط آنفلوآنزا و آنفارکتوس حاد قلبی، کمک شایانی به دانشمندان در زمینه واکسن‌سازی می‌کند.

سایر ویروس های تنفسی نیز خطر ابتلا به حمله قلبی را افزایش می دهند اما تاکنون تاثیرهیچ یک به اندازه تاثیر ویروس آنفلوآنزا نبوده است.

شیوع آنفلوآنزا امسال در سراسر آمریکا بسیار شدید بوده است و تاکنون منجر به مرگ حداقل ۳۰ کودک شده است. اما بیشتر قربانیان افراد بالای ۶۵ سال بوده اند که این مطالعه یکی از دلایل این امر را مشخص کرده است.

متخصصان در این مطالعه مدعی شدند که میزان این خطر در افرادی که تاکنون هیچ گونه سابقه مشکلات قلبی نداشته‌اند با افرادی که این سابقه را داشته‌اند برابر است.

همچنین برخی از افرادی که واکسن آنفلوآنزا زده بودند به آنفولانزا مبتلا و دچار حمله قلبی نیز شده بودند. اما با این وجود به گفته محققان این مطالعه، این بدین معنی نیست که واکسن ها نمی‌توانند از ابتلا به آنفلوآنزا یا حمله قلبی جلوگیری کنند.

اما آن چه که مشخص است این است که هنگامی که افراد واکسینه شده به آنفلوآنزا مبتلا می‌شوند به همان میزان افراد واکسینه نشده در صورت ابتلا به آنفلوآنزا در معرض حمله قلبی قرار دارند.

به گزارش ان‌بی‌سی نیوز، بر اساس آمار مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها، ویروس آنفلوآنزا که یکی از عوامل مهم مرگ و میر است، سالانه با توجه به شدت شیوع آن، فقط در ایالات متحده باعث مرگ بین ۱۲ تا ۵۰ هزار نفر می شود.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *