جدیدترین مطالب پزشکی و سلامت در سایت پزشکین تبلیغات



ابتلا به تصلب شریانی با نخوردن صبحانه

خطر تصلب شریان‌ها در کمین افرادی که صبحانه نمی‌خورند!

به گزارش پزشکین به نقل از کتاب کاله؛ اولین وعده غذایی شما در روز شاید بیش از آنکه فکر کنید برای سلامتی‌تان مهم‌ باشد، اما این به این معنی نیست که هر روز صبح خودتان را با تُست پنیری و ژامبون خوشحال کنید!

به طور کلی دو دیدگاه در مورد خوردن صبحانه وجود دارد. بعضی از افراد فکر می‌کنند صبحانه خوردن اتلاف وقت است و دسته دیگر فکر می‌کنند مهم‌ترین مرحلهٔ شروع روز، یا حتی حیاتی‌ترین وعده غذایی است.

کسانی که از خوردن صبحانه خودداری می‌کنند ادعا می‌کنند که میل به خوردن چیزی ندارند یا برایشان مهم نیست که چیزی بخورند در حالی که گروه دیگری که با طلوع خورشید اولین لقمه را به دندان می‌کشند بر این عقیده‌اند که صبحانه آن‌ها را از زیاد خوردن در طول روز باز می‌دارد و به حفظ وزن‌شان کمک می‌کند.

مطالعه‌ای صورت گرفته که جانب گروه موافق صبحانه را می‌گیرد اما نه به دلایل بالا. این مطالعه برنامه‌های غذایی و عادات صبحانه مردان و زنانی را که بیماری‌های قلبی عروقی یا عارضه کبدی نداشتند بررسی کرده و به سه دسته‌بندی رسیده است.

گروه اول کمتر از ۵ درصد کل کالری روزانه، گروه دوم بیش از ۲۰ درصدِ آن و گروه سوم بین ۵ تا ۲۰ درصد از کل کالری روزانه‌شان را از صبحانه دریافت کردند. محققان با مقایسه این گروه‌ها متوجه شدند که خطر تصلب شریان‌ها در میان کسانی که اصلا صبحانه نمی‌خورند یا گاهی می‌خورند، بیشتر است. در این دو گروه نیز کمرهای پهن‌تر و توده بدن به همراه فشار خون بالا و قند خون ناشتا مشاهده می‌شد.

نتیجه‌گیری: افرادی که صبحانه‌های جانانه‌ می‌خوردند کمرهای باریک‌تر، فشار خون منظم‌تر و سیستم قلبی عروقی سالم‌تری دارند.

گذشته از رابطه مستقیم بین عوامل خطرناک قلبی و عروقی، نخوردن صبحانه ممکن است نشانه یک برنامه غذایی یا سبک زندگی ناسالم نیز باشد که به نوبه خود به پیشروی تصلب شرایین می‌انجامد.

به هیچ‌وجه قصد نداریم بگوییم که هر روز خودتان را با خوردن تُست پنیری و ژامبون غافلگیر کنید. پیشنهادهای هیجان‌انگیز زیادی برای صبحانه داریم که می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب کنید. اگر هم جزو آن دسته از افرادی هستید که هر روز صبح با عجله از در خانه بیرون می‌زنند، به شما روش تهیه صبحانه در ۶۰ ثانیه را پیشنهاد می‌کنیم.

اشتراک:


نظر خود را بیان کنید