افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

ابتلا به آرتروز مسری می باشد ؟ عوامل خطرزای آرتروز

1457726825-465348-1

  • آرتروز عفونی یا آرتروز ویروسی باید گفت که این‌ها هم بیماری‌های مسری نیستند اما ویروس یا باکتری‌ای که مسبب بروز آنهاست قابل انتقال است. اگر با فردی زندگی می‌کنید که دچار آرتروز بوده یا نزدیک او هستید

بر اساس گزارش‌های مراکز کنترل و پیشگیری بیماری (CDC)، حدود ۵۲ میلیون نفر از افراد بزرگسال در ایالات متحده به تشخیص پزشک دچار آرتروز هستند. این رقم، رقم بالایی بوده و در حال افزایش است. اما علل بروز این بیماری چیست؟ آیا آرتروز نوعی بیماری مسری است؟ آیا ممکن است از فردی به فرد دیگر منتقل شود؟
این بیماری مسری نیست
باید گفت آرتروز مسری نیست. بیماری مسری به بیماری‌ای گفته می‌شود که در قالب بیماری واگیرداری تعریف شده که از طریق تماس با فردی که به آن مبتلا شده – از راه ترشحات بدن و یا با لمس چیزی که فرد آلوده به آن دست زده است – می‌تواند منتقل شود. بنابراین باید گفت آرتروز بیماری مسری یا واگیرداری نیست.
عوامل خطرزای آرتروز
به منظور تشخیص این مسئله که افراد چطور و چرا دچار آرتروز می‌شوند، سعی کردیم عوامل خطرزای آن مانند بالا رفتن سن، عوامل ژنتیکی، چاقی،‌ آسیب به مفاصل، عفونت، سیگار کشیدن و سابقه خانوادگی را بررسی کنیم. این عوامل خطرزا باعث افزایش احتمال پیشرفت بیماری یا اختلال در شما می‌شوند. به لحاظ نظری، هرچه این عوامل خطرزا در شما بیشتر باشد، میزان پیشرفت این بیماری در شما بالاتر خواهد بود.
آرتروز واکنش‌پذیر و آرتروز عفونی دو نوع آرتروزی هستند که مردم فکر می‌کنند مسری است، اما به مانند اشکال دیگر آرتروز، آنها هم مسری نیستند. بر اساس گزارش‌های انجمن ملی آرتروز و بیماری‌های عضلانی‌استخوانی و پوستی (NIAMS)، آرتروز واکنش‌پذیر مسری نیست؛ بنابراین فردی که دچار این بیماری شده نمی‌تواند آن را به فرد دیگری منتقل کند.
با این حال، باکتری‌ای که می‌تواند مسبب بروز آرتروز واکنش‌پذیر باشد می‌تواند از فردی به فرد دیگر منتقل شود.
به طور مشابه، در مورد آرتروز عفونی یا آرتروز ویروسی باید گفت که این‌ها هم بیماری‌های مسری نیستند اما ویروس یا باکتری‌ای که مسبب بروز آنهاست قابل انتقال است. اگر با فردی زندگی می‌کنید که دچار آرتروز بوده یا نزدیک او هستید، لازم نیست در رفتار خود تغییر خاصی ایجاد کنید. و مطمئنا اگر نزدیک فردی هستید که سرفه یا عطسه می‌کند اصلا جای نگرانی نیست؛ ممکن است سرما بخورید، اما آرتروز نه!

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *