افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

آیا کمبود آهن در کودکان باعث بروز پرخاشگری می شود

  • از نظر روانشناسی کودک به نظر می رسد فرزند شما در داخل منزل آموخته برای جلب توجه شما بهترین کار داد زدن هست زیرا شما به این مطلب واکنش نشان می دهید.

 

 

دختر ۲ ساله ای دارم که جدیدا خیلی داد می زند می گویند به خاطر کمبود آهن یا ویتامین هست نمی دانم چه عکس العملی باید نشان دهم دیروز بی دلیل آنقدر پشت هم داد زد که من مجبور شدم بغلش کنم و دعوایش کردم. وقتی در خانه هستیم با همسرم ۳ تایی کمتر پیش می آید و بیشتر جایی می ریم داد می زند.

پاسخ: بهتر هست ابتدا با مراجعه حضوری نزد پزشک اطفال این مشکل را بر طرف نمایید و از نظر جسمی ایشان مطمئن شوید که ایشان در سطح مناسبی از نظر سلامت جسمی قرار دارند .از نظر روانشناسی کودک به نظر می رسد فرزند شما در داخل منزل آموخته برای جلب توجه شما بهترین کار داد زدن هست زیرا شما به این مطلب واکنش نشان می دهید

 برای برطرف شدن مشکل نیز ابتدا لازم هست مطمئن شوید کودکتان مشکل جسمی ندارد . سپس در زمان هایی که داد می زند به هیچ وجه واکنش نشان ندهید حتی عصبانی نشوید و اخم هم نکنید . زیرا کودک با هوش شما متوجه می شود شما تحت تاثیر قرار گرفته اید و کارش را ادامه می دهد.

اما اگر به هیچ وجه واکنش ندهید بدلیل اینکه تمرکز کودکان کوتاه مدت هست. خودش خسته می شود و از این کار دست برمی دارد و پس از چندین بار تکرار می فهمد نمی تواند با این عمل توجه شما را جلب کند. به جایش هر وقت واکنش مطلوبی دیدید مانند به جای جیغ زدن گفت مامان به او توجه کنید تا رفتارش را شکل دهید در حقیقت توجه شما به عنوان یک پاداش زمانی به کودکتان داده شده که رفتار مناسب را انجام داده است. در بیرون از منزل نیز از اطرافیان بخواهید برای رسیدن به این مهم با شما همکاری نمایند.

منبع : بهداشت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *